26/04/2024
12.1 C
Serres

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ζητά την άμεση απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου

Array

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών «Ο Εμμανουήλ Παπάς» σε συνεδρίαση του ασχολήθηκε με το θέμα της απόσυρσης του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου και ομόφωνα αποφάσισε τα παρακάτω:

Εν μέσω πανδημίας, με τα προβλήματα στην Εκπαίδευση να γιγαντώνονται, με σχολεία και πανεπιστήμια κλειστά, το Υπουργείο Παιδείας εν μέσω πανδημίας καταπατώντας κάθε δημοκρατική διαδικασία, φέρνει ένα νομοσχέδιο-οδοστρωτήρα, με σαρωτικές αλλαγές που καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και οι οποίες μετατρέπουν το σχολείο σε ένα σκληρά ανταγωνιστικό χώρο, με συνεχείς εξετάσεις για τους μαθητές και τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης πάνω από τα κεφάλια των εκπαιδευτικών.

Το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα από τα μεγάλα και επείγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, δε λαμβάνει υπόψη καμία από τις διεκδικήσεις του συνδικαλιστικού κινήματος.

Πρόκειται για εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της πολιτείας.

procredit bank serres epimelitirio

Προβλέπει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο από 22 στους 26!

Επιπλέον, από 7/θ σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών.


Κατά συνέπεια υποβαθμίζεται η ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και ταυτόχρονα χτυπά την εργασία των εκπαιδευτικών με τον δραστικό περιορισμό των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και της συρρίκνωσης των θέσεων εργασίας.

Θα προκύψουν  πολλές υπεραριθμίες ΠΕ70 και ΠΕ60 σε κάθε ΠΥΣΠΕ που δε θα μπορεί να ¨εξυπηρετηθούν¨ με τοποθετήσεις στα όμορα σχολεία και θα τοποθετούνται με βάση τις ανάγκες της υπηρεσίας.

Η κυβέρνηση, προτάσσει άλλες προτεραιότητες και συμφέροντα, εισάγοντας τη Φυσική Αγωγή, τα Αγγλικά και τη ρομποτική ως διακριτά γνωστικά αντικείμενα.

Η Υπουργός Παιδείας συνεπαρμένη από τους νόμους της  νεοφιλελεύθερης αγοράς και τις λογικές της ιδιωτικής εκπαίδευσης παραβλέπει τα χρόνια και καίρια προβλήματα που ταλανίζουν τα δημόσια νηπιαγωγεία με αποκλειστική ευθύνη του κράτους (όπως κτιριακές ανάγκες, υποχρηματοδότηση για λειτουργικές ανάγκες, ελλείψεις σε προσωπικό, εκπαιδευτικούς γενικής, ειδικής αγωγής, ειδικό βοηθητικό προσωπικό κ.ά.).


Παρακάμπτει την Ευρωπαϊκή εμπειρία, όπου σύμφωνα με την απεικόνηση του δικτύου Ευρυδίκη (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης για τα εκπαιδευτικά συστήματα και τις πολιτικές στην Ευρώπη) η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών συστημάτων εισάγει την εκμάθηση της πρώτης ξένης γλώσσα στην ηλικία των 6 με 7 ετών (με την εισαγωγή στο Δημοτικό Σχολείο) και σε πολλές χώρες ακόμα και αργότερα δηλαδή στην ηλικία μεταξύ 8 και 9 ετών. 

Ταυτόχρονα παραβλέπει και την απόφαση της ΔΟΕ και της Συνόδου Κοσμητόρων και Προέδρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων της χώρας που καταδεικνύει την άστοχη και επικίνδυνη παιδαγωγική αποτύπωση μιας τέτοιας ενέργειας και αποτυπώνει την συμπόρευση όλης της πανεπιστημιακής κοινότητας απέναντι σε αυτή τη ρύθμιση με τον κλάδο των εκπαιδευτικών. 

Στην ίδια αντι-παιδαγωγική κατεύθυνση κινείται και η εισαγωγή των λεγόμενων «εργαστηρίων δεξιοτήτων».

Την ίδια στιγμή που δεν παίρνεται κανένα μέτρο για την ενίσχυση των σχολικών υποδομών σε εργαστήρια, τεχνολογικά μέσα, εποπτικό υλικό, ώστε να αναβαθμιστεί η δουλειά τους εκπαιδευτικού της τάξης, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στη υποβάθμιση του έργου του εκπαιδευτικού, στην απαξίωση της γενικής μόρφωσης και την αντικατάστασή της με τη διδασκαλία «δεξιοτήτων».

Η Υπουργός και το επιτελείο της όχι μόνο  αδιαφορούν για τους αναπληρωτές που επί 10 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων αλλά τους τιμωρούν για μια ακόμα φόρα. 

Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας π.χ. για λόγους υγείας ή εγκυμοσύνης.

Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες».

Επίσης, με απόφαση του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου και με εισήγηση του Δ/ντή και πρόταση του ΣΔ, θα ορίζονται στην αρχή κάθε σχολικού έτους δύο εκπαιδευτικοί εμπιστοσύνης, από το υπάρχον προσωπικό επιδιώκοντας την εξοικονόμηση χρημάτων ενώ θα έπρεπε να προσλάβει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Εγείρονται ζητήματα και ερωτήματα για τις αρμοδιότητες και τους ρόλους του εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης. Ο θεσμός αυτός είναι καταδικασμένος σε πλήρη αποτυχία.

Ο όρος «εκπαιδευτικός εμπιστοσύνης» είναι εντελώς άστοχος και προσβλητικός προς το σύνολο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. 

Το κυρίαρχο πρόσωπο που εμπιστεύονται οι μαθητές είναι ο δάσκαλος της τάξης τους και αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με διοικητικές πράξεις.

Η εμπιστοσύνη «χτίζεται» και δεν προκύπτει από ανάθεση.

Επιδίωξη της κυβέρνησης μέσω του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου είναι να επιβάλλει την τιμωρητική αξιολόγηση, η οποία στην ουσία αποτελεί συνέχεια της αξιολόγησης του 2013 (Π.Δ.152) που με αγώνες απέτρεψε και ανέτρεψε συνολικά ο Κλάδος.

Υποχρεώνεται η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων καθολικά και εκπαιδευτικών (αρχικά σε Πρότυπα και Πειραματικά),  που θα οδηγήσει σε στοχοποίηση των Συναδέλφων και κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων, σε ένα σχέδιο που είναι βγαλμένο από τα πιο ακραία νεοφιλελεύθερα σενάρια άσκησης πολιτικής.

Μια πρόταση που δεν έχει καμία σχέση με την ανατροφοδότηση, τον αναστοχασμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και που ακολουθεί το λεγόμενο «αγγλοσαξωνικό μοντέλο», το οποίο έχει αποτύχει σε όλα τα επίπεδα σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί.

Προβλέπονται εσωτερικές διαδικασίες σε κάθε σχολική μονάδα, τελική εξωτερική αξιολόγηση και ανάρτηση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Είναι βέβαιο πως η κατάληξη θα είναι τα σχολεία να κατηγοριοποιούνται με σειρά κατάταξης και ανάλογα με  τη βαθμολογία που επιτυγχάνουν ανά δήμο και ανά περιφερειακή ενότητα.

Αυξάνεται ο αριθμός των  Πρότυπων σχολείων  και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής και σκληρή αξιολόγηση.

Οι εξουθενωτικές εξετάσεις αποτελούν διάκριση των αρίστων μαθητών για την κυβέρνηση.

Καταγγέλλουμε

 την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. για το εκδικητικό μένος που επιδεικνύει απέναντι σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τη στιγμή που η κυβέρνηση ζητάει από όλους τους πολίτες αναλαμβάνοντας την ατομική τους ευθύνη να παραμείνουν στο σπίτι, εκείνη  με πρωτοφανή αυταρχισμό φέρνει νομοσχέδιο προς ψήφιση στη Βουλή η οποία υπολειτουργεί, με μοναδικό στόχο και σκοπό την ενίσχυση των ιδιωτικών συμφερόντων στον τομέα της εκπαίδευσης. 

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο δεν πρέπει να κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.

Το μέλλον μας θα εξαρτηθεί από το επίπεδο της οργάνωσής μας και του αγώνα μας.

Οδηγός μας, η εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος στη νέα πορεία υπεράσπισης του δημόσιου δωρεάν σχολείου, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των κοινωνικών μας κατακτήσεων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ  ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟΥ  ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ

ΟΛΟΙ οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες καλούνται σε μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση στις 13 Μαΐου, στις 11:00μ.μ.,  στα γραφεία της Διεύθυνσης ΠΕ. Ν. Σερρών, ενάντια στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία και ενάντια στην τροπολογία της ντροπής.

Διαβάστε επίσης εδώ:

Πηγή:emapapas

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Η Ιρίνα Σάικ μετά τον χωρισμό της με τον Τομ Μπρέιντι «ψάχνει έναν...

Όπως είπε άτομο από το περιβάλλον της, το μοντέλο... κυνηγάει την τύχη της σε Ευρώπη και Αμερική Το ειδύλλιο της Ιρίνα Σάικ και του Τομ Μπρέιντι δεν είχε όπως φάνηκε...

Συγκλονίζει η Σοφία Βόσσου: Ο γιατρός μου είπε πως πεθαίνω, ήμουν 37 κιλά

Καλεσμένη στην εκπομπή «Στούντιο 4» της ΕΡΤ ήταν το απόγευμα της Παρασκευής η γνωστή τραγουδίστρια Σοφία Βόσσου, η οποία μίλησε, μεταξύ άλλων, για το...

Απίθανος Λευτέρης Πετρούνιας: Πρωταθλητής Ευρώπης για 7η φορά με ιστορικό ρεκόρ!

Ο Λευτέρης Πετρούνιας αναδείχθηκε πρωταθλητής Ευρώπης, φτάνοντας παράλληλα σε ένα μοναδικό επίτευγμα στην ιστορία του αθλήματος. Στις 21 Αυγούστου 2022, στη Γερμανία, ο Λευτέρης Πετρούνιας...

50χρονος έκανε στpıπτiζ σε κοινή θέα στο κέντρο της Λάρισας

Οι αστυνομικοί έκαναν συστάσεις στον 50χρονο άνδρα που δεν εξήγησε για ποιο λόγο έβγαλε τα ρούχα του μπροστά σε δεκάδες θαμώνες καταστημάτων και περαστικούς...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Έρχεται η Ροζ πανσέληνος του Απριλίου – Πότε θα τη δούμε στην Ελλάδα

Αύριο Τετάρτη (24 Απριλίου 2024) στις 2:49 τα ξημερώματα θα κορυφωθεί η «ροζ πανσέληνος», γνωστή και ως «Πασχαλινό Φεγγάρι». Η ροζ Πανσέληνος ή αλλιώς η πανσέληνος...

Αλέξης Κούγιας για Εύη Βατίδου: Η πρώην γυναίκα μου έδωσε το 25% σε 5 δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών

«Δεν έχω μιλήσει ποτέ άσχημα για τη μητέρα τους, παρότι υπέστη δεινά» Για το γάμο του με την Εύη Βατίδου ο οποίος κατέληξε σε επεισοδιακό...

Επτά χρόνια χωρίς τον Στάθη Ψάλτη – Η σuγκινητική ανάρτηση της Καίτης Φίνου

Πέρασαν επτά χρόνια χωρίς τον Στάθη Ψάλτη. Η Καίτη Φίνου προχώρησε σε μια ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram, τιμώντας την μνήμη του αξέχαστου...

Συνέχισε να διαβάζεις