Λευτέρης Αβραμάκης: Μόλις το 24% των μαθητών υπολογίζεται ότι είχαν πλήρη συμμετοχή στην τηλεκπαίδευση

Τα σοβαρά προβλήματα στη τηλεκπαίδευση , του αποκλεισμού μεγάλου ποσοστού των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασίας και την αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν

αναδεικνύουν με ερώτησή τους στη Βουλή 55 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Σερρών, Λευτέρης Αβραμάκης.


Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές κατηγορούν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και την κυβέρνηση,

ότι παρά το γεγονός ότι μια σειρά προβλημάτων στην τηλεκπαίδευση ήταν εμφανές ήδη από το πρώτο κύμα της πανδημίας δεν έκανε τίποτα προκειμένου να τα αντιμετωπίσει.

Όπως καταγγέλλουν σύμφωνα με στοιχεία ερευνών μόλις το 24% των μαθητών είχαν πλήρη πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, ενώ το 76% είχε λίγη ή καθόλου πρόσβαση.

Οι λόγοι για αυτή την πραγματικότητα ήταν είτε η απουσία ηλεκτρονικών μέσων συμμετοχής

είτε η απουσία σύνδεσης είτε η πολύ κακή ποιότητα δικτύου που δεν επέτρεπε την απρόσκοπτη συμμετοχή.


Οι Βουλευτές κατηγορούν την κυβέρνηση ότι ενώ ανακοίνωσε την προμήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών και tablet για μαθητές

τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη περίοδο της τηλεκπαίδευσης,

ελάχιστο είναι το ποσοστό των μαθητών που προμηθεύτηκαν τα αναγκαία για τη συμμετοχή τους μέσα.

Ταυτόχρονα δεκάδες σχολεία εξακολουθούν να μην έχουν τον αναγκαίο αριθμό ηλεκτρονικών μέσων,

ενώ για τους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποίησαν τους υπολογιστές των σχολείων μέσα από τα σχολικά κτίρια

στις περισσότερες των περιπτώσεων η ποιότητα της σύνδεσης και άρα της διδασκαλίας ήταν πολύ κακή λόγω των πολύ χαμηλών ταχυτήτων.


Οι Βουλευτές κατηγορούν την κυβέρνηση για αδιαφορία

δεδομένου ότι είχε όλο το χρόνο να προετοιμάσει την εκπαιδευτική κοινότητα

για να μπορεί να συμμετέχει χωρίς αποκλεισμούς στην τηλεκπαίδευση

τουλάχιστον στο δεύτερο στάδιο της εφαρμογής της, δεν έκανε όμως ουσιαστικά τίποτα.

Επιπρόσθετα επιτίθενται στην κυβέρνηση για το γεγονός ότι μετά από ένα σχεδόν χρόνο εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης δεν έχει μεριμνήσει για την επιστημονική αποτύπωση των αποτελεσμάτων της,

δεν έχει εικόνα για τον ακριβή αριθμό των μαθητών που αποκλείστηκαν από την εκπαιδευτική διαδικασία,

δεν έχει επεξεργαστεί κανένα σχέδιο για την επιστροφή αυτών των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων,

δεν έχει καν ενδιαφερθεί για τις επιπτώσεις που έχει στην υγεία ιδίως των μαθητών νηπιαγωγείων και δημοτικών

η υποχρεωτική και πολύωρη παρακολούθηση tablet ή κινητών για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.


Πέραν αυτών καταγγέλλουν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την άρνησή της να ανταποκριθεί σε επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη

για τον αποκλεισμό παιδιών από την τηλεκπαίδευση ούτε έλαβε ποτέ τα ενδεικνυόμενα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών,

όπως ζητούσε με γνωμοδότησή της η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ) στις 7 Σεπτεμβρίου 2020.


Τέλος καταγγέλλουν την κυβέρνηση για το γεγονός ότι δεν έχει διαθέσει ούτε ένα ευρώ για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης

παρά το γεγονός ότι από τον προϋπολογισμό του 2020 του Υπουργείου περίσσεψαν 125 εκατ ευρώ, ενώ από τους 93000 χιλιάδες υπολογιστές

που ανακοίνωσε το Υπουργείο ότι θα προμηθευτεί και θα διαθέσει στα σχολεία δεν έχει παραδοθεί ούτε ένας.

Αντί όμως να ασχολείται με αυτά τα προβλήματα η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας

το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο εκφοβισμός των μαθητών για την επιβολή προστίμων,

η απαγόρευση εκπαιδευτικών διαμαρτυριών και η τοποθέτηση της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια.
.
Ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης, δήλωσε σχετικά:


«Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αδιαφορεί πλήρως και δεν προσπαθεί καν να επιλύσει τα προβλήματα που υπάρχουν με την τηλεκπαίδευση.

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί αγωνιούν για το ενδεχόμενο επιβολής και τρίτου κύκλου τηλεκπαίδευσης

και το Υπουργείο αντί έστω και τώρα να προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα ουσιώδη προβλήματα και να ανταποκριθεί στοιχειωδώς στις υποχρεώσεις του,

επεξεργάζεται σχέδια επιβολής προστίμων σε μαθητές εάν καθυστερήσουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Επιμένει να ανοίξουν τα σχολεία όπως ακριβώς έκλεισαν αδιαφορώντας για τις συνέπειες.

Δεν ασχολείται καν με την πλειοψηφία των μαθητών που αποκλείστηκαν ή συμμετείχαν ελάχιστα στην τηλεκπαίδευση.

Αρνείται να ασχοληθεί με τις επισημάνσεις και τις διαπιστώσεις ανεξάρτητων θεσμών όπως ο Συνήγορος του Πολίτη ή η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα

και επιμένει στην εφαρμογή μιας εκπαιδευτικής πολιτικής αποκλεισμού χιλιάδων νέων από την ανώτερη μόρφωση

με τη μείωση του αριθμού των φοιτητών και των τμημάτων προς όφελος των ιδιωτικών συμφερόντων.

Πέρα όμως από τις ιδεολογικές διαφορές,

η επιμονή της κυβέρνησης συνολικά να μην αντιμετωπίζει το γεγονός του αποκλεισμού χιλιάδων μαθητών

για μεγάλο χρονικό διάστημα από την εκπαιδευτική διαδικασία, είναι ένα πρόβλημα που μας αφορά όλους

Ο κοινωνικός αντίκτυπος του αποκλεισμού των παιδιών από την εκπαιδευτική διαδικασία ναρκοθετεί συνολικά την κοινωνική πρόοδο.

Καλούμε συνολικά την εκπαιδευτική κοινότητα (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς) να αντιδράσουν και να αναγκάσουν την κυβέρνηση να πάρει κάθε αναγκαίο μέτρο

για την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία,

την κάλυψη των κενών που δημιουργήθηκαν και την αποφυγή επανάληψης αντίστοιχων φαινομένων στην περίπτωση που απαιτηθεί εκ νέου η προσφυγή στη μέθοδο της τηλεκπαίδευσης».