Νέα παιδιά τα περισσότερα φοιτητές που ταξίδευαν από Αθήνα για Θεσσαλονίκη είναι στην πλειοψηφία τους, τα θύματα από τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη.
Στην Καλαμπάκα επικρατεί θρήνος καθώς τρία κορίτσια, δυο δίδυμες αδελφές και η πρώτη τους ξαδέρφη, όλες φοιτήτριες, συγκαταλέγονται ανάμεσα στη μακάβρια λίστα των νεκρών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του trikalavoice.gr έχει γίνει ήδη η αναγνώρισή τους, ενώ η είδηση έχει βυθίσει στο πένθος την Καλαμπάκα καθώς πρόκειται για πολύ γνωστή οικογένεια, με έντονη επιχειρηματική δράση στην πόλη.
Σύγκρουση τρένων – Εκπρόσωπος Πυροσβεστικής: Υπάρχουν κι άλλοι εγκλωβισμένοι σε πολύ δύσκολες συνθήκες
Σύγκρουση τρένων: «Tο διασωστικό έργο δεν έχει τελειώσει, θα συνεχιστεί μέχρι να απεγκλωβιστούν άπαντες», δήλωσε ο Γιάννης Αρτοποιός
Tο διασωστικό έργο δεν έχει τελειώσει, θα συνεχιστεί μέχρι να απεγκλωβιστούν άπαντες, δήλωσε σήμερα ο εκπροσωπος της Πυροσβεστικής Γιάννης Αρτοποιός, σχετικά με τη σφοδρή σύγκρουση εμπορευματικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity, στα Τέμπη, στο ύψος του Ευαγγελισμού.
Μιλώντας στον ΣΚΑΙ 100,3, o κ. Αρτοποιός σημείωσε ότι τον κραδασμό της συγκρουσης απορρόφησαν τα 3 πρώτα βαγόνια. Εξήγησε επίσης ότι αυτή την ώρα δύο γερανοφόρα οχήματα προσπαθούν να σηκώσουν τους συρμούς.
Ο εκπροσωπος της Πυροσβεστικής ανέφερε τέλος ότι υπάρχουν εγκλωβισμένοι άνθρωποι σε πολύ δύσκολες συνθήκες, και ότι λίγο νωρίτερα εντοπίστηκαν τέσσερις απανθρακωμένες σοροί.
Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία
Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.
Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό. Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».
Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς.
Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.
Ο σταθμάρχης
Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.
Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών.
Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.
Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.