Ο Λευτέρης Αβραμάκης λέει Όχι στην αξιολόγηση

Ομιλία του Λευτέρη Αβραμάκη στη Βουλή στο Ν/Σ του ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση «Η κυβέρνηση στήνει βιομηχανία εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων με στόχο την πλήρη χειραγώγηση της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Λευτέρης Αβραμάκης σε ομιλία του στην ολομέλεια της Βουλής στο Σ/Ν του ΥΠΑΙΘ «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών & άλλες διατάξεις» κατηγόρησε προσωπικά την Υπουργό Παιδείας ότι αποτελεί το πρόσωπο συστηματικής υποβάθμισης κάθε έκφανσης της δημόσιας παιδείας προς το συμφέρον των ιδιωτικών δομών εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Χαρακτήρισε βαθιά εμμονική την κυβέρνηση που αγνοώντας την πραγματικότητα της πανδημίας και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επέβαλε την ελάχιστη βάση εισαγωγής στο μέσο της σχολικής χρονιάς, προκαλώντας για πρώτη φορά τόσο μεγάλες αντιδράσεις μετά τη διεξαγωγή των πανελλήνιών εξετάσεων όχι από αποτυχόντες αλλά από επιτυχόντες και μάλιστα άριστους.

Προεξόφλησε μάλιστα ότι οι αντιδράσεις θα πολλαπλασιαστούν το επόμενο διάστημα όταν και θα βγουν οι βάσεις εισαγωγής και θα διαπιστώσουν πολλοί ότι θα βρεθούν εκτός πανεπιστημίων, ενώ ταυτόχρονα θα παραμείνουν κενές πολλές θέσεις ιδίως σε περιφερειακά πανεπιστήμια όπως το ΔΙΠΑΕ στις Σέρρες.

Σε ότι αφορά το νομοσχέδιο, ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Λευτέρης Αβραμάκης, άσκησε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για το πλέγμα εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων που δημιουργεί με πρόσχημα την αξιολόγηση. «Η γαλάζια βιομηχανία αξιολόγησης που στήνεται, διαμορφώνει μια νέα ανώτερη τάξη εκπαιδευτικών που θα αξιολογούν τους συναδέρφους τους και θα καθορίζουν την καριέρα τους.

Ο τρόπος επιλογής των συμβούλων εκπαίδευσης, των εποπτών ποιότητας εκπαίδευσης και των περιφερειακών εποπτών εκπαίδευσης, μέσα από ένα σύστημα μοριοδότησης που πριμοδοτεί την διοικητική εμπειρία έναντι της εκπαιδευτικής εμπειρίας και που επιδέχεται σε πολλά σημεία άνωθεν παρεμβάσεις, προϊδεάζει για ένα σύστημα φτιαγμένο για να ελέγχεται απόλυτα η εκπαιδευτική κοινότητα.

Η απόδοση υπερεξουσιών στο διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας σε βάρος του συλλόγου διδασκόντων και της συμμετοχής των γονέων και των μαθητών στα ζητήματα που αφορούν τη σχολική κοινότητα, οι δυνατότητες που παραχωρούνται στους διευθυντές να καθορίζουν χωρίς κανένα ουσιαστικά κριτήριο την εξέλιξη των εκπαιδευτικών, θα μετατρέψει το σχολείο από δημοκρατικό σε απολυταρχικό».

Ειδική αναφορά τέλος έκανε ο Βουλευτής Σερρών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Λευτέρης Αβραμάκης, στην θέσπιση εξετάσεων στην 6η δημοτικού και στη Γ Γυμνασίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά:

«Η Υπουργός Παιδείας μπορεί μετά την κατακραυγή να απέσυρε την κατάπτυστη διάταξη που έδινε δικαίωμα στο διευθυντή να διαχωρίζει τους μαθητές σε τάξεις με προσωπικά του κριτήρια, επιμένει όμως να επιδιώκει το διαχωρισμό των σχολείων σε καλά και κακά σχολεία.

Οι εξετάσεις που εισάγει ως μόνο αποτέλεσμα θα έχουν το διαχωρισμό των σχολείων ανάλογα με τις επιδόσεις των μαθητών και όχι την επίλυση προβλημάτων και τυχόν αντιμετώπιση βαθύτερων κοινωνικών ή πολιτισμικών αιτιών που επηρεάζουν αρνητικά τις επιδόσεις των μαθητών.

Η κυβέρνηση με διατυπωμένους στόχους μόλις το 25% των μαθητών να κατευθύνεται στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση και το υπόλοιπο 75% να κατευθύνεται στην τεχνική εκπαίδευση, επιδιώκει την μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε ένα μηχανισμό κοινωνικής και οικονομικής αναπαραγωγής του συστήματος που θα καθιστά σχεδόν αδύνατη την αμφισβήτηση, την κοινωνική κινητικότητα και την αλλαγή».