Γ. Καραγιάνννης: Δεν γίνεται ανάπτυξη χωρίς σύγχρονες υποδομές

Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, έστειλε σαφές μήνυμα ότι «πραγματική ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρχει χωρίς σύγχρονες υποδομές».

«Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο, με ξεκάθαρη εντολή από τον Πρωθυπουργό και βεβαίως με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, διαμορφώσαμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών, ύψους 13 δισ., σε όλη τη χώρα που εξυπηρετεί και τις εθνικές και τις περιφερειακές και τις τοπικές ανάγκες, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο» όπως υπενθύμισε.

Αναφερόμενος ειδικότερα στην Λευκάδα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «δρομολογούνται έργα πλέον των 400 εκατ. ευρώ που έχουν σχέση, τόσο με την αναβάθμιση των οδικών αξόνων, όσο και με έργα αναβάθμισης βασικών υποδομών για την ύδρευση».

Εξήγησε ότι πρόκειται για «έργα που διασφαλίζουν τη καλύτερη και ασφαλέστερη διασύνδεση του νησιού με την υπόλοιπη χώρα, κάτι που έχει άμεση σχέση με τη βελτίωση των αναπτυξιακών της προοπτικών».

Ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και ευρύτερα στην πορεία της χώρας από το 2019 οπότε και ανέλαβε την Πρωθυπουργία ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως σημείωσε: «Μετά από μία δεκαετία οικονομικής κρίσης, η υγειονομική και ενεργειακή διαμόρφωσαν ένα δύσκολο περιβάλλον, όπου από τη μία η χώρα θα έπρεπε να διασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για να χρηματοδοτήσει τις πολιτικές της – κυρίως αναπτυξιακού χαρακτήρα – και από την άλλη θα έπρεπε να βρει πόρους για να στηρίξει τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά απέναντι στις οικονομικές συνέπειες των κρίσεων. Και τα δύο έγιναν στο μέτρο του δυνατού, με χαρακτηριστικότερο το γεγονός ότι ήδη μέχρι σήμερα – τα 3 τελευταία χρόνια – έχουν διατεθεί 43 δισ. ευρώ».

Η σύσκεψη με τους τοπικούς φορείς 

Νωρίτερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής συζήτησε με τους τοπικούς φορείς τα θέματα που απασχολούν το νησί.

Στη σύσκεψη, που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία και το συντονισμό του βουλευτή της ΝΔ κ. Θανάση Καββαδά, έλαβαν μέρος ειδικότερα ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Λευκάδας, κ. Ανδρέας Κτενάς, ο Δήμαρχος Λευκάδας κ. Χαράλαμπος Καλός, ο Δήμαρχος Μεγανησίου, κ. Παύλος Δάγλας, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας, κ. Σωτήρης Σκιαδαρέσης, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λευκάδας, κ. Αντώνης Δουβίτσας, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λευκάδας κ. Μανώλης Θερμός, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων Λευκάδας, κ. Διονύσης Γαζής και ο εκπρόσωπος του ΤΕΕ Λευκάδας, κ. Πανταζής Κηρολίβανος

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε τη σημαντική δουλειά που γίνεται στη Δυτική Ελλάδα και στη Λευκάδα με αποτέλεσμα να έχουν ξεμπλοκάρει έργα, που παρέμεναν τελματωμένα για πολλά χρόνια, όπως το Άκτιο- Αμβρακία. 

Τόνισε ότι η παράκαμψη της Αμφιλοχίας θα παραδοθεί 150 ημέρες πριν τη συμβατική υποχρέωση, πράγμα το οποίο δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα, ενώ συνολικά το έργο (είτε αφορά το Βόνιτσα- Λευκάδα είτε το Άκτιο- Αμβρακία) βρίσκεται σε ένα προχωρημένο στάδιο για να παραδοθεί στη συμβατική υποχρέωση, που είναι το 2023. 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε λόγο για ένα πραγματικό αγώνα δρόμου που έχει γίνει για να προχωρήσουν τα έργα. 

Αναφέρθηκε επίσης στη χρηματοδότηση του Δήμου Λευκάδας με 3,7 εκ ευρώ για την περιφερειακή του νησιού, στο έργο ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας, που δημοπρατείται στο καλοκαίρι και είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, και το οποίο είναι σημαντικό και για τον τουρισμό του νησιού, καθώς και στα έργα οδικής ασφάλειας στο νησί. 

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε τέλος ότι δε γινόταν να συζητηθεί η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, ενώ δεν είχε ολοκληρωθεί η Αμβρακία Οδός. Σημείωσε ότι δεν υπήρχαν ώριμες μελέτες και ανέφερε τα βήματα που έχει κάνει το Υπουργείο για να ωριμάσει το έργο, το συντομότερο δυνατό, όπως έγινε και στον ΒΟΑΚ. Επισήμανε ότι τεχνικά είναι δύσκολο το έργο, καθώς η Λευκάδα είναι σεισμογενής περιοχή. Ξεκαθάρισε ότι η Κυβέρνηση δε θέλει να κάνει «τσαπατσουλιές», για να μην υπάρξουν προβλήματα στην κατασκευή του έργου, το οποίο θα προχωρήσει κατόπιν προσεκτικής μελέτης.