26/04/2024
11.5 C
Serres

Κώστας Καραμανλής: Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής

Array

O Κώστας Καραμανλής μιλάει για το κλέισιμο του 2020 και τα έργα υποδομών στο 2021

«Προχωράμε προς το 2021 με σίγουρα βήματα.

Τη χρονιά που τελειώνει, περάσαμε πολλά. Τώρα έρχεται η ώρα που θα μπορούμε να χαμογελάμε ξανά. Και η Ελλάδα να επιστρέψει στο δρόμο της ανάπτυξης, με έργα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στην ομιλία στο 22ο Διεθνές Συνέδριο Capital Link Invest in Greece.

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι ο στόχος της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, είναι διπλός:

Αφενός να φτάσουμε ως το τέλος της πανδημίας με τις λιγότερες δυνατές απώλειες. Και αφετέρου να προετοιμαστούμε εντατικά για την ανάκαμψη της οικονομίας.

Σε αυτή την κρίσιμη περίοδο για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας στην μετά Covid-19 εποχή, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά για να υπηρετήσει τον εθνικό στόχο:

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης. Να αξιοποιήσει τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει.

«Το θετικό είναι ότι μπροστά μας, μαζί με τις δυσκολίες και τους κινδύνους, έχουμε και μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα μας.

Να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα, λόγω της στρατηγικής μας θέσης, όπως είναι:

Τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, η νέα γενιά έργων υποδομών που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας», σημείωσε.


Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι τα έργα υποδομών θα υπηρετούν το νέο παραγωγικό μοντέλο και τη νέα εθνική στρατηγική:

Η Ελλάδα να εξελιχθεί σε κόμβο υποδομών της ευρύτερης περιοχής.

Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, εξήγησε, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα πλάνο που προβλέπει συγκεκριμένα βήματα:

«Αναγάγουμε τον Πειραιά, τα λιμάνια του Βορρά και κυρίως της Θεσσαλονίκης, σε πύλες εισόδου και αναβαθμίζουμε την Ελλάδα στο χώρο των logistics.

Αναπτύσσουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο μπορεί να επεκτείνει το θαλάσσιο διάδρομο που ενώνει τις ασιατικές αγορές με τον Πειραιά, σε ένα χερσαίο διάδρομο μεταφοράς προϊόντων στην Κεντρική Ευρώπη.


Παράλληλα, επενδύουμε και στη λειτουργία των Περιφερειακών Αεροδρομίων».

Δύο άξονες για τις Υποδομές το 2021 

Στη συνέχεια ανέπτυξε τους δύο μεγάλους άξονες, γύρω από τους οποίους κινείται κυρίως ο σχεδιασμός στον τομέα των Υποδομών για το 2021.

Ο πρώτος άξονας, είναι οι θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα στο χώρο των έργων.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικότερα στην αναθεώρηση του Νόμου 4412. Ο

νέος Νόμος θεσμοθετεί την ιδιωτική επίβλεψη σε έργα και μελέτες, και το κυριότερο, αντιμετωπίζει στη ρίζα του το μεγάλο πρόβλημα των έργων στην Ελλάδα: το πρόβλημα των παράλογα υψηλών εκπτώσεων. Χαρακτήρισε συνεπώς το νέο Νόμο για τις δημόσιες συμβάσεις, μια εμβληματική μεταρρύθμιση του χώρου, που θα επιταχύνει την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μετά το τέλος της υγειονομικής κρίσης.

Πρόσθεσε ότι παράλληλα η κυβέρνηση θεσπίζει ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας, με τις οποίες αξιοποιούνται οι καλές ιδέες του ιδιωτικού τομέα, μεταφέρεται τεχνογνωσία από τον ιδιωτικό στο δημόσιο, μειώνεται το ρίσκο για το ελληνικό Δημόσιο.

«Ενώνουμε δυνάμεις και τα αποτελέσματα μπορούν να είναι εντυπωσιακά», σημείωσε.

Ο δεύτερος άξονας, είναι η υλοποίηση των έργων υποδομής. «Στόχος μας είναι να μπουν στην πρώτη γραμμή» τόνισε ο κ. Καραμανλής και αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο πλάνο έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, που μέσα στο 2021 αρχίζουν πλέον να προχωρούν με ταχύτητα.

Τα έργα αυτά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Από τη μία πλευρά, τα μεγάλα έργα που η κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα αλλά κατάφερε να τα σώσει: 

  • Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. 
  • Το Μετρό της Θεσσαλονίκης. 
  • Πάτρα-Πύργος.
  • Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
  • Ε-65. 
  • Άκτιο-Αμβρακία.

Και από την άλλη, η νέα γενιά έργων.

Όπως είναι το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.

Ο κ. Καραμανλής στάθηκε στα σιδηροδρομικά έργα, επισημαίνοντας ότι το σιδηροδρομικό μας δίκτυο υστερεί σημαντικά και επιπλέον, λόγω της γεωμορφίας της χώρας μας, τα σιδηροδρομικά έργα είναι δύσκολα και σε ορισμένες περιπτώσεις εξαιρετικά περίπλοκα.

Όμως, τόνισε, η ύπαρξη ενός σοβαρού και αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου είναι αναγκαία για να κερδίσει η Ελλάδα τον διεθνή ρόλο που της αξίζει.

«Γι’ αυτό και είναι η ώρα πλέον η νέα γενιά των ‘‘μεγάλων έργων’’ να συμπεριλάβει και τα σιδηροδρομικά έργα.

Αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, τη νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (το λεγόμενο Flyover), τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, και φυσικά, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

Διαβάστε επιπλέον για τον Κώστα Καραμανλή:

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Πέτυχε η προσπάθεια της ΟΕΒΕΣΣ να εισάγει τα παιδιά στον κόσμο των τεχνικών...

Με απόλυτη επιτυχία στέφθηκε η πρώτη προσπάθεια της ΟΕΒΕΣΣ να απευθύνει ένα ευρύ κάλεσμα στους μαθητές Λυκείου από όλο τον Νομό και να τους...

Η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Σερρών έκανε ΔΩΡΕΑ στο Κ.Α.Α.Με.Α και στο Ειδικό Δημοτικό...

 Αντιπροσωπεία μελών του Διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Σερρών αποτελούμενη από τον Πρόεδρο Αναστάσιο ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ, τη Γενική Γραμματέα Ελπίδα ΖΑΓΟΡΑ, τον Ταμία Κων/νο...

Πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των νέων Σερραίων Μουσικών από τον ΟΡΦΕΑ Μουσικοί από τα...

Ο Όμιλος «ΟΡΦΕΑΣ» Σερρών, πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία, την Τετάρτη 17 Απριλίου, την 14η παρουσίαση νέων Σερραίων Μουσικών με τίτλο «ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΘΡΑΝΙΑ».  Ήταν...

Η Νέα Αριστερά λέει Όχι στην κατάργηση του Ειρηνοδικείου Νιγρίτας

Από σήμερα  συζητείται   στη Βουλή το νομοσχέδιο για τον δικαστικό χάρτη. Το αυτό νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει κανένα απ’ τα διαχρονικά προβλήματα των δικαστικών...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

«Είμαι 25 ετών και παρθένος. Πώς θα κάνω σχέση, ενώ δεν ξέρω καν να φλερτάρω;»

Η ιστορία ενός νεαρού, το άγχος του για το μέλλον και η απάντηση της ειδικού Η Pamela Stephenson Connolly είναι ψυχοθεραπεύτρια με έδρα τις Ηνωμένες...

Νίκος Καραγιώργης: «Μέσα στην κρίση δούλευα σε εργοστάσιο για να μην αφήσω την οικογένεια μου απροστάτευτη»

"Οι γονείς μου με πήγαιναν με το καροτσάκι στο θέατρο και με έπαιρνε ο Κατράκης αγκαλιά" θυμάται, επίσης, ο Νίκος Καραγιώργης. Με αφορμή τη συμμετοχή...

Το μεγάλο μυστικό του πρίγκιπα Γουίλιαμ από την Κέιτ Μίντλετον – Το έκρυβε για τρεις εβδομάδες

Ο πρίγκιπας Γουίλιαμ τα είχε σχεδιάσει όλα και περίμενε την κατάλληλη στιγμή πριν κάνει την πρόταση γάμου στην Κέιτ Μίντλετον. Λίγο πριν κάνει πρόταση γάμου...

Συνέχισε να διαβάζεις