Κώστας Μπούμπας: Πρέπει να αφήσουμε τη Θέμιδα να κάνει τη δουλειά της

Ολόκληρη η ομιλία του Κώστα Μπούμπα

Ολόκληρη ο ομιλία του βουλευτής της Ελληνικής Λύσης σην ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Ενιαίο Κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τον προσυμβατικό έλεγχο, τροποποιήσεις στον Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο και διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης». (25/06/2020)

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μιλάμε για την απονομή δικαιοσύνης. Κάποτε ένας Αμερικάνος δημοσιογράφος είχε πει ότι δικαιοσύνη είναι η δίκαιη κατανομή της αδικίας.

Ή αν θα το δούμε φιλοσοφημένα και ιστορικά, ο Πλάτωνας είχε πει «Μάλλον αδικείσθαι ή αδικείν».

Ο Θουκυδίδης είχε πει «…οι αδικούμενοι άνθρωποι μάλλον οργίζονται ή βιαζόμενοι..». Είναι πολύ καλύτερα να αδικηθείς παρά να αδικείς. Και οι άνθρωποι σήμερα, οι κοινωνίες, αισθάνονται οργισμένοι όταν αδικούνται παρά όταν βιάζονται. 

Πρέπει να αφήσουμε τη Θέμιδα να κάνει τη δουλειά της.

Και το λέω αυτό γιατί αν ρωτήσετε τον νομικό κόσμο -οι περισσότεροι είστε έγκριτοι νομικοί με νομικές γνώσεις- μέχρι να γίνει κάποιος εφέτης, κάνει τα βήματα που απαιτείται. Από εκεί και πέρα, γίνεται ένα -εντός εισαγωγικών- «ξεκαθάρισμα».

Ο έλεγχος, που είναι και μία αρχαιοελληνική λέξη, απέναντι στη σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου μάς τρομάζει.

Όμως, αν μπούμε μέσα στα άρθρα, κύριε Υπουργέ, θα δούμε ότι δεν μπορεί να μπαίνει όριο ελέγχων από πλευράς του Κοινοβουλίου, ύστερα από πρόταση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Αν είναι να γίνει κάποιος έλεγχος, να γίνει.

Να μη γίνεται μόνο με την ευλογία της πολιτικής πλειοψηφίας. Αν απαιτείται έλεγχος, να γίνεται ανά πάσα ώρα και στιγμή. 

Πρόκειται, νομίζω, για το άρθρο 98, το οποίο συζητάμε κατά τη διάρκεια μιας νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, σχετικά με το πώς πρέπει να γίνει ο έλεγχος σε ό,τι αφορά τη διασπάθιση του δημοσίου χρήματος. Το ζητούμενο είναι να αποκτήσει ο κόσμος εμπιστοσύνη. 

Κώστας Μπούμπας: Πολύ φοβούμαι, όμως, ότι τα κοινωνικά στρώματα για το Ελεγκτικό Συνέδριο, για το οποίο σήμερα μιλάμε, δεν γνωρίζουν κατά βάθος πώς λειτουργεί.

Απλά θεωρούν ότι είναι ένα ελεγκτικό όργανο, αλλά δεν ξέρουν ακριβώς ποιες είναι οι διαδικασίες.

Υπάρχουν κάποια άρθρα στα οποία εμείς ως Ελληνική Λύση αντιδρούμε.

Αν πάμε από τα άρθρα 317 ως 323, είπατε πριν απέναντι στις μη κυβερνητικές οργανώσεις ότι θα πάμε κόντρα στο Σύνταγμα;

Μα, εδώ γίνεται διάκριση, με συγχωρείτε πολύ.

Ο ηττημένος από πλευράς των ΜΚΟ θα πληρωθεί από τον φορολογούμενο Έλληνα πολίτη; Πού ακούστηκε αυτό;

Να υπάρχει μία διάκριση ανάμεσα στα νομικά πρόσωπα, λέμε εμείς, χώρια στις μη κυβερνητικές οργανώσεις.

Αυτό πρέπει να το ξέρει ο κόσμος.

Γιατί γίνεται, λοιπόν, αυτή η διάκριση αντιμετώπισης;

Αν πάμε στα ειδικά δικαστήρια, γιατί μόνο για τις τηλεπικοινωνίες, για την ενέργεια; Ξέρετε σήμερα ότι υπάρχει μία ληστρική πολιτική από πλευράς των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα, αλλά και της ενέργειας που ιδιωτικοποιήσατε;

Οι εισπρακτικές εταιρείες παίρνουν συνέχεια -ως φραγκοφονιάδες, να μου επιτραπεί η λέξη- καθημερινά πολίτες για ρύθμιση στη ΔΕΗ μόλις 100 ευρώ.

Και το είπα και την άλλη φορά, πού είναι η κοινωνική ευαισθησία με πυρήνα τον άνθρωπο;

Αν κάποιος έχει μία πάθηση, έχει διαβήτη, έχει πίεση, έχει καρδιά και τον ενοχλεί εισπρακτική εταιρεία για 100 ευρώ, ως Έλλην φορολογούμενος πολίτης, αν αυτός ο άνθρωπος βρεθεί στο νοσοκομείο, πού είναι ως αρωγός το κράτος να τον προστατεύσει;

Δεν βλέπω μέσα μία σχέση που μπορεί να έχει το δικό μας Ελεγκτικό Συνέδριο, αν θέλουμε να το αναβαθμίσουμε στον Κώδικα της Πολιτικής Δικονομίας, της Διοικητικής Δικονομίας -διότι υπάρχουν ειδικά εγχειρίδια ως βοηθήματα στο πώς θα λειτουργήσει το Ελεγκτικό Συνέδριο- με το αντίστοιχο Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρώπης.

Κώστας Μπούμπας: Πριν από λίγες μέρες διάβαζα ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που είναι ένα θεσμοθετημένο όργανο, θα κάνει έλεγχο για το πού δόθηκαν τα λεφτά και πού πήγαν τα χρήματα εν όψει του COVID-19, εν όψει του κορωνοϊού.

Είναι ένας έλεγχος, να δούμε αν πήγαν στον τομέα της δημόσιας υγείας.

Διότι αν θέλετε να το εξετάσουμε και αυτό που πρέπει να ελέγξει και το Ελεγκτικό Συνέδριο της Κομισιόν, υπάρχει απόφαση -και πρέπει να το ξέρει ελληνικός λαός- του 1986 στη συγκρότηση και λειτουργία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τρία περιβόητα άρθρα.

Είναι τα άρθρα 114, 158 και 163.

Μιλούν για γενναία χρηματοδοτικά εργαλεία, μετά και από πρόταση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σε περίπτωση που η Ευρώπη δεχθεί παγκόσμια απειλή.

Δείτε το, μιλάει για δημόσια υγεία, για συγκερασμό νομοθετικού πλαισίου και για κοινωνική πολιτική.

Άρα, λοιπόν, μην κόπτεται η Κυβέρνηση πώς θα πιεστεί η Ευρώπη και τι χρήματα θα δοθούν. Εδώ υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο.

Τώρα, αν η Γερμανία θολώνει τα νερά με κάτι «Εuroworking Group» και οτιδήποτε άλλο μετά το 1986, να το δούμε.

Γι’ αυτό σήμερα μιλάμε για Ταμείο Ανασυγκρότησης, για Ταμείο Στρατηγικής Επενδυτικής Πολιτικής, για Ταμείο Διάσωσης, το περιβόητο «Rescue Fund», γιατί το είχε προβλέψει η Ευρωπαϊκή Ένωση το θέμα με την παγκόσμια πανδημία ακόμη από το 1986.

Ακούστε: Ο έλεγχος δεν πρέπει να μας τρομάζει. Υπάρχει ο περιοδικός έλεγχος, ο τακτικός έλεγχος.

Ο έλεγχος αυτή τη σημασία έχει.

Όταν πρόκειται για διασπάθιση δημοσίου χρήματος, πρέπει η δικαιοσύνη να είναι ευέλικτη, αλλά μιλάει κανείς για τη σύνθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου; Πρόεδρος, οκτώ Αντιπρόεδροι, τριάντα Σύμβουλοι, σαράντα πέντε τα υπόλοιπα μέλη, Γενικός Επίτροπος, ο επίτροπος του επιτρόπου και πάει λέγοντας.

Είναι καλό, πρέπει να έχουν εξειδικευμένες γνώσεις.

Το θέμα είναι, είναι λειτουργικό ή είναι δύσκαμπτο;

Να σας δώσω παράδειγμα. Μιλάτε για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.

Θα πρέπει ο επίτροπος εκεί να ελέγξει λογιστικό, μηχανογραφικό, εισροές-εκροές, ισολογισμό των δήμων, συμβάσεις που υπογράφηκαν, προμηθευτές στους οποίους έχουν δοθεί χρήματα.

Και έχουμε φτάσει σε σημείο -γιατί όσοι περάσατε από την αυτοδιοίκηση το γνωρίζετε- να κρατάει παραστατικά στα χέρια του ο επίτροπος του επιτρόπου –ω επίτροπε!

Θα πω εγώ, κάνω λογοπαίγνιο- να περιμένουν προμηθευτές στην αγορά να ελεγχθούν τιμολόγια για εκδηλώσεις για να πληρωθούν και ο ένας και μοναδικός επίτροπος ως «Λουδοβίκος» κρατάει τα χαρτιά στα χέρια του.

Μπορεί να προχωρήσει έτσι η απονομή κοινωνικής χάριτος-παροχών στους ανθρώπους οι οποίοι πρέπει να δουλέψουν;

Από τη στιγμή που στη χώρα μας -που το έχουμε πει και εμείς ως Ελληνική Λύση και ο Κυριάκος Βελόπουλος- δεν έχουμε τον «συνήγορο του διαβόλου» στη Θέμιδα -ποιος είναι ο συνήγορος του διαβόλου;

Θα το πω για μια ακόμη φορά- το Συνταγματικό Δικαστήριο, το οποίο Συνταγματικό Δικαστήριο πρέπει να προστατέψει τα κοινωνικά δικαιώματα, το Ελεγκτικό Συνέδριο πρέπει να προστατεύσει επιτέλους την περιουσία του ελληνικού λαού.

Για τα ειδικά δικαστήρια που σας είπα, αν θέλετε να κάνετε ειδικό δικαστήριο για την τηλεπικοινωνία και την ενέργεια, να το κάνετε και σε άλλα δικαστήρια πολιτικά, ενδοοικογενειακής βίας.

Θυμίζω ότι και για το θέμα του διαμεσολαβητή, κύριε Υπουργέ, δεν βοηθάτε έτσι τη νομική επιστήμη.

Οδηγείτε δικηγόρους να φύγουν στο εξωτερικό.

Κώστας Μπούμπας: Δεν μπορεί ο διαμεσολαβητής να είναι μη νομικός -που έλεγα και την άλλη φορά- και να παραβιάζεται η Συνθήκη της Κωνσταντινούπολης, η οποία υπογράφηκε για θέμα οικογενειακής βίας.

Πάτε, σας έχουμε πει ως Ελληνική Λύση, κατά το ισπανικό πρότυπο. Γιατί να πληρώνει εκεί για συμβιβασμό ο Έλληνας;

Θέλει προσοχή το Ελεγκτικό Συνέδριο. Άλλωστε, θεσπίστηκε το 1933 επί αντιβασιλείας Όθωνα και επί πρωθυπουργίας Χαρίλαου Τρικούπη για να ελέγχεται το δημόσιο χρήμα.

Κλείνοντας, καλώ την Κυβέρνηση να πάρει θέση για το θέμα της Χειμάρρας, το τι γίνεται σήμερα στην αλβανική Ριβιέρα, όπου καταπατούνται οι εκτάσεις από τους Βορειοηπειρώτες και τα ελαιόδεντρα.

Να μας πει το Υπουργείο Εξωτερικών, να κάνει αυτοψία, τι γίνεται στη Χειμάρρα. 

Διαβάστε επίσης για τον Κώστα Μπούμπα: