Αντώνης Λουδάρος – Παυλίνα Χαρέλα: Το θέατρο πέρασε ίσως τη δυσκολότερη στιγμή του!

Περιοδικό SocialProfile: Κύριε Λουδάρο, κυρία Χαρέλα, η παράστασή σας «Σκηνές από έναν γάμο» έκαναν μεγάλη επιτυχία για δυο σεζόν στη Θεσσαλονίκη, πριν την πανδημία.

Πώς σας επηρέασε το κλείσιμο του θεάτρου και η διακοπή των παραστάσεων για τόσο μεγάλο διάστημα;

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ – ΠΑΥΛΙΝΑ ΧΑΡΕΛΑ: Το θέατρο πέρασε ίσως τη δυσκολότερη στιγμή του.

Νιώσαμε αβεβαιότητα για το αύριο και ανασφάλεια για το τι θα κάνουμε και πως θα αντιμετωπίσουμε όλη αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση.

Τα πάντα ήταν σε καταστολή χωρίς να υπάρχει κάποια πρόβλεψη για το μέλλον.

Μας έλειψε η ανθρώπινη επαφή, η σύνδεση με το κοινό, η ανταλλαγή συναισθημάτων που μόνο το θέατρο μπορεί να σου δώσει.

Στην ουσία δεν μας επιτρεπόταν να κάνουμε αυτό που αγαπάμε περισσότερο αλλά συνεχίσαμε να ονειρευόμασταν και να δημιουργούμε όπως μπορούμε.

Περιοδικό SocialProfile: Με το άνοιγμα λοιπόν, ήρθε η ώρα να αναβιώσει ξανά η παράσταση και να ταξιδέψει σε μια μεγάλη περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, φτάνοντας επιτέλους και στην πόλη μας.

Πώς σας έκανε να νιώσετε η επιστροφή στο σανίδι και στην αγκαλιά του κόσμου;

Ήταν μεγάλη η αλλαγή;

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ – ΠΑΥΛΙΝΑ ΧΑΡΕΛΑ: Ευχόμασταν κάθε μέρα η επιστροφή στη σκηνή και η επόμενη συνάντησή μας με το κοινό να γίνει με ακόμα μεγαλύτερη προσδοκία μετά από την εμπειρία του lockdown και την αναγκαστική αυτή απομάκρυνση από τα θέατρα.

Περιμέναμε με μεγάλη ανυπομονησία να ανέβουμε στη σκηνή και να νιώσουμε αυτή τη μοναδική επαφή με τον κόσμο καθώς το θέατρο είναι μία ιστορία διάδρασης και κάθε παράσταση είναι μία πολύτιμη εμπειρία για εμάς.

Τα συναισθήματα είναι μοναδικά και η χαρά μας απερίγραπτη για αυτό που βιώσαμε σήμερα.

Περιοδικό SocialProfile: Η παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο», πραγματεύεται ζητήματα της καθημερινής ζωής όλων μας, της μοναξιάς, της συντροφικότητας, των ανθρωπίνων σχέσεων και της φυσικής φθοράς τους.

Πείτε μας, για εσάς τι είναι μια υγιής σχέση και πώς ορίζεται;

Ας ξεκινήσω λέγοντας ότι πιστεύω πως πρέπει να είμαστε πολύ δυνατοί ο καθένας μας μόνος του για να ανταπεξέλθει σε μια σχέση.

Πώς μπορούμε αν δεν ξέρουμε τίποτα για τον εαυτό μας να καταλάβουμε τους άλλους;

Δεν ξέρω αν μπορώ να δώσω έναν ορισμό για την υγιή σχέση, θεωρώ όμως ότι η επικοινωνία σε ένα ζευγάρι, με την έννοια ότι δύο σύντροφοι μιλούν ανοιχτά για τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, είναι αυτή που κάνει τους ίδιους να αποφασίσουν τι είναι υγιές για αυτούς και τι δεν είναι.

Περιοδικό SocialProfile: Κυρία Χαρέλα,ο ίδιος ο Μπέργκμαν είπε για το έργο ότι «μου πήρε δυόμιση μήνες για να γράψω αυτές τις σκηνές, αλλά μια ολόκληρη ζωή για να τις ζήσω».
Με βάση αυτή τη φράση, ποια είναι η συναισθηματική διαδικασία που περνάει ο θεατής παρακολουθώντας την πλοκή να εκτυλίσσεται;

Οι ίδιοι, σαν ηθοποιοί που δίνετε πνοή στις λέξεις αυτές, πώς βιώνετε το σενάριο;

ΠΑΥΛΙΝΑ ΧΑΡΕΛΑ: Οι “Σκηνές από ένα γάμο” είναι ένα υπέροχο ψυχογράφημα και ο καθένας θα βρει κομμάτια του εαυτού του.
Είναι ένα πολύ δυνατό έργο που μιλά για την σχέση ανάμεσα σε ένα παντρεμένο ζευγάρι, την αγάπη, την συνήθεια, την επιμονή, την προσμονή, την ζήλια, τη νοσταλγία, τη μοναξιά, το ψέμα και τόσα άλλα…

Πάνω στη σκηνή ζούμε έντονα το κάθε συναίσθημα, παίρνουμε και δίνουμε δικά μας στοιχεία και πλέον νιώθουμε όλο και περισσότερο “Γιόχαν” και “Μαριάννα”.

Περιοδικό SocialProfile: Κύριε Λουδάρο, με την διπλή σας ιδιότητα του ηθοποιού και σκηνοθέτη σε αυτήν την παράσταση, θέλω να μου πείτε, πόσο δύσκολο ήταν να μεταφερθεί μια τόσο μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία στο θέατρο και μάλιστα στο ελληνικό θέατρο;

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ: “Οι σκηνές από ένα γάμο” είναι ένα αριστούργημα, το οποίο θυμάμαι αμυδρά.

Όταν είδα όμως αποσπάσματα ήταν οικείο στην ψυχή μου.

Είναι ένα έργο που λαχταρούσα να ανεβάσω, να το παρουσιάσω μέσα από μια δική μου ματιά – ένα έργο ανθρωπιάς που κάνει μια τομή, μια βαθιά ανάλυση στη σχέση άνδρα – γυναίκας και που τώρα έχω την χαρά να παίζω και να σκηνοθετώ.

Παράλληλα έκανα και την διασκευή γιατί αυτό που διάβασα με συνεπήρε τόσο πολύ, που ήθελα να πέσω με τα μούτρα στην δουλειά.

Πάντα είναι δύσκολο το να προσπαθείς να δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό είτε στη γραφή είτε στην υποκριτική είτε στη σκηνοθεσία.

Πρέπει να κερδίσεις το στοίχημα που έβαλες με τον εαυτό σου και με το κοινό και αυτό κάνουμε σε κάθε παράσταση.