04/05/2024
16.9 C
Serres

Η καμπάνια «μένουμε σπίτι» είναι το δέντρο και όχι το δάσος – Ανάγκη για άμεση ρύθμιση του χώρου των ΜΜΕ

Array

Καλώς ή κακώς οι Κυβερνήσεις αποφασίζουν να ενισχύουν τα Μέσα Ενημέρωσης.

Το αν πρέπει ή δεν πρέπει είναι πολιτική απόφαση, όπως επίσης πολιτική απόφαση είναι η συνομολόγηση ότι ένα ΜΜΕ επιτελεί κοινωνικό λειτούργημα, άρα το Κράτος πρέπει να διασφαλίσει την επιβίωση του – το ορίζει άλλωστε και το Σύνταγμα.

Όμως η πολιτική απόφαση του τρόπου με τον οποίο θα γίνουν τα παραπάνω, είναι η μεγαλύτερη συζήτηση απ” όλες.

Δικαίως οι Κυβερνήσεις δέχονται επίθεση για τον τρόπο με τον οποίον διαρθρώνουν και  κατανέμουν την κρατική διαφήμιση; Εν μέρει ναι.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Γιατί εδώ και χρόνια λειτουργεί ένα πλήρες μπάχαλο στον χώρο του Τύπου, στον οποίο δεν τηρείται κανένα κριτήριο, στην πιστοποίηση της ύπαρξης των ΜΜΕ.

Τα έχουμε πει πολλές φορές και σε όλες τις Κυβερνήσεις, πως αυτό το χάος του «είσαι ότι δηλώσεις» που το καλλιεργούν οι ίδιες οι κυβερνήσεις, έχει τεράστιες συνέπειες όχι μόνο στον Μικρόκοσμο των Επιχειρήσεων των Μέσων, αλλά και στην κοινωνία. 

Παράγοντες – κριτήρια όπως τα παρακάτω, δεν λαμβάνονται καθόλου υπ” όψιν από τις κυβερνήσεις, με αποτέλεσμα να γίνουν – και στην εν λόγω καμπάνια – στρεβλές επιλογές, να εκπονηθούν άστοχες στρατηγικές, να κλονίσουν το αίσθημα δικαίου, και τελικά να εγείρουν ερωτήματα περί «κολλητών». Κριτήρια όπως:

 – Η πιστοποίηση μιας Ιστοσελίδας ως ΜΜΕ.


 – Η εγκεκριμένη συμμετοχή της Ιστοσελίδας στο Μητρώο E-MEDIA του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

 – Το ότι ακόμα και τα κριτήρια συμμετοχής στο εν λόγω Μητρώο είναι καθαρά γραφειοκρατικά και όχι ουσιαστικά, και το ότι δεν λαμβάνουν υπ” όψιν την τήρηση της δεοντολογίας.

 – Οι πωλήσεις των εφημερίδων βάσει φορολογικών παραστατικών

 – Η επισκεψιμότητα των Ιστοσελίδων βάσει Analytics


 – Ο αριθμός των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης κάθε Μέσου

 – Ο αριθμός των ασφαλισμένων στα Δημοσιογραφικά Ταμεία εργαζομένων κάθε Μέσου

 – Ο ετήσιος τζίρος κάθε Μέσου

 – Το αν ένα Μέσο έχει ανασφάλιστους εργαζόμενους, γεγονός που αποδεικνύεται εύκολα

 – Το αν μια εφημερίδα είναι πραγματική, ή τυπώνει 50 φύλλα σε φωτοτυπικό, μόνο και μόνο για να φιλοξενήσει τις διακηρύξεις του Δημοσίου.

 – Το αν ο Επιχειρηματίας του Μέσου έχει στο ιστορικό του, κακοδιαχείριση σε άλλα ΜΜΕ που κατείχε και επανεμφανίστηκε με άλλο σχήμα

 – Το αν ένα ραδιόφωνο ή μια τηλεόραση παίζει μόνο μουσική και τηλεμάρκετινγκ, ή αν παράγει πρωτογενές ενημερωτικό περιεχόμενο.

 – Το αν ένα Μέσο είναι εντάξει ως προς τις υποχρεώσεις του προς την Πολιτεία για την εκμετάλλευση συχνότητας (άλλο τεράστιο αρύθμιστο κεφάλαιο οι τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές άδειες)

Αν λοιπόν οι Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν καμπάνιες εκατομμυρίων χωρίς να τους απασχολούν όλα αυτά τα ζητήματα (και ένα κάρο άλλα), δεν μπορεί να μη γεννιούνται ερωτήματα, και να μην υπάρχει κριτική από την κοινωνία. Ασχέτως βέβαια από την κριτική, το μείζον θέμα είναι το ότι οι Κυβερνήσεις επιλέγουν να διατηρούν «ξέφραγο αμπέλι» τον χώρο των ΜΜΕ, αφήνοντας αρύθμιστα όλα τα παραπάνω ζητήματα.

Πρέπει τέλος να γίνει σαφές, πως η μη ύπαρξη σοβαρού θεσμικού πλαισίου στα Μέσα, δημιουργεί θέματα με έναν πολύ μεγαλύτερο κύκλο χρήματος, που πολλές φορές είναι και μαύρος.

Συνεπώς η καμπάνια του «μένουμε σπίτι» είναι το δέντρο και όχι το δάσος.

Αναμένουμε λοιπόν να ασχοληθεί – επιτέλους – μία Κυβέρνηση σοβαρά με τα ΜΜΕ και το θεσμικό τους πλαίσιο.

Ο τελευταίος που το έκανε, ήταν ο Θοδωρής Ρουσόπουλος, Υπουργός Τύπου του Καραμανλή πριν 13 χρόνια, με τη Νομοθεσία του οποίου κινούμαστε ως σήμερα.

Μέχρι να βρεθεί ένας σοβαρός άνθρωπος να βάλει τάξη, η όποια αντιπαράθεση γίνεται, θα γίνεται για δημιουργία εντυπώσεων, και φυσικά όλα τα Μέσα θα δηλώνουν δυσαρεστημένα από τη «μοιρασιά».

Από το σάιτ e-ptolemeos.gr
https://e-ptolemeos.gr/i-kampania-menoyme-spiti-einai-to-den/?fbclid=IwAR1_RrNxzt27faQTaCNxaKv3Jsw1CDwKFMnh9zESqd73s3g1vbZrQsoqWD8

Διαβάστε επίσης για τον ΟΑΕΔ:

Πηγή:e-ptolemeos

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Τσίζκεϊκ με πασχαλινό κουλούρι

Μια ωραία ιδέα για να αξιοποιήσουμε όσα πασχαλινά κουλουράκια μας περίσσεψαν. 10' προετοιμασία20' παρασκευή2 ώρες αναμονή Συνολικός Χρόνος: 2 ώρες και 30' Υλικά Μερίδες: 10 Για τη βάση 300 γρ....

Αναστασία: «Οι κρίσεις πανικού είναι το τίμημα της επιτυχίας, με βοηθά πολύ ο...

Η νεαρή τραγουδίστρια Αναστασία, η οποία σημειώνει τη μία επιτυχία μετά την άλλη παραχώρησε συνέντευξη στο περιοδικό HELLO και τη Σόνια Μαγγίνα. Η Αναστασία...

Πάρις Καρβουνόπουλος: Έπαθε εγκεφαλικό ο δημοσιογράφος και μεταφέρεται εσπευσμένα από την Πάρο στην...

Μια πολύ σοβαρή περιπέτεια με την υγεία του αντιμετωπίζει ο δημοσιογράφος, Πάρις Καρβουνόπουλος, ο οποίος έπαθε σύμφωνα με τις ενδείξεις αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο. Συγκεκριμένα, ο...

Χίος: Ο «ιπτάμενος» ιερέας έκλεψε την παράσταση στην Πρώτη Ανάσταση (Βίντεο)

Η ευχάριστη συνήθεια που λαμβάνει χώρα κάθε Πάσχα στην Χίο Η Πρώτη Ανάσταση τελέστηκε στα χωριά και την πόλη της Χίου το πρωί του Μεγάλου...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Σπύρος Μπιμπίλας: «Δεν υπάρχει ημέρα που να μην κάνω καθαρισμό προσώπου και να μην βάλω κρέμες»

Η εξομολόγηση του ηθοποιού Το «MEGA Καλημέρα» συγκέντρωσε και σάς παρουσιάζει τα πιο «καυτά» νέα της showbiz! Η Αννίτα Μπραντ και ο Χάρης Χριστόπουλος υποδέχθηκαν...

Aρχαία ελληνική τεχνολογία: 18 απολύτως εξωπραγματικές εφευρέσεις των αρχαίων Ελλήνων!

Την ώρα που η προσφορά των αρχαίων Ελλήνων στους τομείς της λογικής σκέψης, της επιστήμης και των καλών τεχνών παραμένει αξεπέραστη, η ιστορία της...

Σίσσυ Χρηστίδου: Η καθημερινότητα μετά το διαζύγιο – «Ζω λίγο διπλή ζωή»

Η Σίσσυ Χρηστίδου απαντά για την καθημερινότητα ως χωρισμένη μητέρα H Σίσσυ Χρηστίδου παραχώρησε συνέντευξη στη διαδικτυακή εκπομπή της Μαρίας Σολωμού στο Youtube. Η παρουσιάστρια...

Συνέχισε να διαβάζεις