30/04/2024
14.8 C
Serres

Κώστας Μπούμπας για το νομοσχέδιο για την Παιδεία Ναι , υπό προϋποθέσεις από την Ελληνική Λύση

Array

Σύμφωνα με τον βουλευτή της Ελληνικής Λύσης στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

«Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Κοιτάξτε τώρα, το θέμα είναι να μιλήσουμε επί της ουσίας, να αποδεχθούμε κάποια πράγματα,

να είμαστε ρεαλιστές, να προσγειωθούμε στην ελληνική πραγματικότητα,

να μην ψάχνουμε τώρα τόσο το αίτιο -έχω πει- αλλά το αιτιατό και να δούμε,

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

να μιλήσουμε για την ταμπακιέρα για να κάνουμε ουσιαστικές αλλαγές και να μπούμε σε μια άλλη διάσταση.

Γιατί χρήζει τελικά η τριτοβάθμια εκπαίδευση να περάσουμε σε μια άλλη διάσταση.

Τώρα, δεν είμαι ικανοποιημένος απέναντι σε αυτό που λέει το Υπουργείο και η Υπουργός για κάποιες εξαιρέσεις θα πρέπει να μην ψηφιστεί η βεντάλια

ανάλογα με τα κοινωνικά προβλήματα που έχουμε αν θέλετε στον οικογενειακό προϋπολογισμό και εξατομικευμένα πρέπει να δει κάποια προβλήματα φοιτητών για τον+2 ή το ν+3.



Για να δώσω ένα παράδειγμα, όταν ένας φοιτητής είναι από μία αγροτική περιοχή όπως είναι ο Νομός μου, ο Νομός Σερρών στην Κεντρική Μακεδονία, στη Βόρεια Ελλάδα,

στη Μακεδονία μας είναι αγροτικός και πρέπει να βοηθήσει τον πατέρα του στα χωράφια διότι ο πατέρας του είναι μεγάλης ηλικίας και δεν έχει βγει ακόμη στη σύνταξη

δίνω ένα κλασικό παράδειγμα μιας πραγματικότητας

και θα πρέπει να τον βοηθήσει αν είναι κτηνοτρόφος και έχει ένα οικογενειακό εισόδημα πολύ χαμηλό

-γιατί και τα εισοδηματικά κριτήρια αν θέλουμε να σεβαστούμε το κάματο των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών και δη βιοπαλαιστών αλλά και τους φοιτητές


θα του δώσουμε περισσότερο χρόνο.


Τι θα γίνει επίσης αν ένας φοιτητής είναι από μία οικογένεια μονογονεϊκή;

Αν είναι ορφανός από πατέρα ή μητέρα από πριν και θα πρέπει να βοηθήσει εισοδηματικά τη συγκεκριμένη οικογένεια

-τη δική του οικογένεια

– αναγκαστικά θα κάνει μαύρη και ανασφάλιστη εργασία.

Γιατί και αυτό είναι μια πραγματικότητα. Πολλοί φοιτητές δουλεύουν ντελίβερι ή σερβιτόροι ανασφάλιστοι

-είναι μια πραγματικότητα, δυστυχώς- ή είναι λαντζιέρηδες και είναι κρυμμένοι μέσα στα μαγαζιά, όταν έρχεται η επιθεώρηση για έλεγχο.

Αν λάβουμε υπόψη τα εισοδηματικά κριτήρια αυτής της οικογένειας για να του δώσουμε μία χρονική παράταση.

Άρα, λοιπόν, η κοινωνική βεντάλια θέλω να ανοίξει πέρα του θανάτου ,πέρα των προβλημάτων υγείας, πέρα και των20 ωρών εργασίας εβδομαδιαίως που θέλετε να παρουσιάσετε, υπάρχει και η άλλη αθέατη πλευρά.

Πάμε λίγο στη γραφειοκρατία και στο διοικητικό.

Αυτό που είπαμε το μεσημέρι, κύριε πρόεδρε, με τους φορείς που παραδέχθηκαν οι διοικητικοί ότι έχουν να γίνουν προσλήψεις πολλά χρόνια στα πανεπιστήμια.

Τι θα γίνει;
Θα γίνουν προσλήψεις;


Διότι τα στοιχεία δεν είναι διόλου ευχάριστα στο πώς διεκπεραιώνουν γραφειοκρατικής φύσεως ζητήματα οι διοικητικοί υπάλληλοι

οι οποίοι θέλουν και μια εξειδίκευση για να μπορούν να ανταποκριθούν πλέον στις νέες προκλήσεις των πανεπιστημίων.


Αυτός ο ειδικός λογαριασμός κονδυλίων έρευνας -το έχω πει-

θα αλλάξει ή θα παραμείνει να είναι λογιστικός σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις μεταξύ καθηγητών και δεν ξέρω ποιων άλλων παραγόντων ενώ κυρίωςείναι αντικείμενο των διοικητικών;


Και το λέωαυτό, διότι αν θέλουμενα δώσουμε μια βαθιάτομή σε καινοτόμες ερευνητικές-θα λέγαμε-

εργασίες θα πρέπειόλα αυτά με νόμονα είναι υποχρεωτικά και να δίδονταιστο φως.

Τις έρευνες για αυτό τις πληρώνειο φορολογούμενος Έλληνας στους πανεπιστημιακούς.

Για να αποτελέσουν εργαλείο και μοχλόανάπτυξης για την αγορά.


Πάμε λίγο τώρα στο θέμα της αστυνόμευσης.

Δεν ξέρω πώς διατυπώθηκε η ερώτηση, αλλάέψαξα αν θέλετε και δημοσιογραφικάνα δω πόσες υπογραφέςμπήκαν για το θέμα της αστυνόμευσης.

Βλέπω, λοιπόν, ότι στους φοιτητές οι υπογραφές που συγκεντρώθηκαν δεν είναι 10.000, είναι 8.000 να πω 10.000; Να πω 10.000 σε 668.000 σπουδαστές.

Άρα, μιλάμε για ένα ποσοστό 1,5%.

Δεν ξέρω α ν διατυπώθηκε αλλιώς η ερώτηση που άκουσα την κυρία Αναγνωστοπούλου να λέει.

Αν πάμε στους καθηγητές αυτοί που είναι στο διδακτικό ερευνητικό προσωπικό -να θεωρήσω ότι υπέγραψαν και είναι όλοι μέλη- υπέγραψαν 900.

Οι καθηγητές είναι 17.288 όπως βλέπω τα στατιστικά. Άρα, μιλάμε για ένα ποσοστό 5,1%.


Γιατί το λέω;


Λέτε ότι δεν υπάρχει αστυνομία σε άλλα κράτη.

Εμείς ως Ελληνική Λύση και εγώ προσωπικά, είδα καθηγητές από μεγάλα πανεπιστήμια και της Γηραιάς Ηπείρου και του πλανήτη δηλαδή το Yale, μιλάμε για το Bristol, μιλάμε για το Liverpool, μιλάμε για την Γαλλία.

Ο Σταύρος o Κατσανέβας, ο Καλύβας είναι καθηγητές, οι οποίοι τι λένε;

Λένε ακριβώς πώς γίνεται ο έλεγχος στα ξένα πανεπιστήμια.

Διάβασα προσεκτικά αυτά που λένε οι συγκεκριμένοι καθηγητές -Στάθης Καλύβας από το Yale, Κώστας Μήλας από το Liverpool,

Στράτος Κατσανέβας από τη Γαλλία, Αλέξανδρος Νεχαμάς από το Princeton- υπάρχει έλεγχος.


Άρα, λοιπόν, το ειδικό σώμα που προτείνουμε εμείς πρέπει να έχει και γνώσεις και επίπεδο.

Το ειδικό σώμα φύλαξης που πρέπει να είναι στις αρμοδιότητες της Ελληνικής Αστυνομίας -σίγουρα άλλο φύλαξη και άλλο ασφάλεια-

να τα δούμε αλλά προτείνουμε ειδική εκπαίδευση και γιατί όχι να πάει ένας επικεφαλής εκεί, να ενημερωθεί, να αποκομίζει εμπειρία, γιατί θέλουμε επίπεδο.


Δεν μπορούμε να κάνουμε, δηλαδή, ένα αστυνομικό τμήμα -προς το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης το μήνυμα- απλά για τμήμα.


Θα πρέπει να δούμε πως οι συγκεκριμένοι αστυνομικοί, οι οποίοι, ευχής έργο να είναι μέσα από τις Πανελλήνιες,

εκεί που χρειάζεται να έχουν ειδική και σωματική εκπαίδευση επιχειρησιακού χαρακτήρα για κάποια στοιχεία επικίνδυνα

που υπάρχουν πέριξ κτιρίων ή μέσα σε έναν αύλειο χώρο του πανεπιστημιακού ιδρύματος,

αλλά θα πρέπει να έχουν δίαυλο και κώδικα επικοινωνίας με την ιδιοσυγκρασία κυρίως της νεολαίας και δη της φοιτητικής.


Τώρα σε ότι αφορά τα συγγράμματα θέλω να ρωτήσω αν μπορεί να μας πει το Υπουργείο πόσα χρήματα δαπανούν για τα συγγράμματα των καθηγητών που τυπώνονται;

Γιατί το λέω αυτό; Διότι εδώ και μήνες γίνεται μάθημα εξ αποστάσεως.

Οι φοιτητές είναι «μέσα στον υπολογιστή» και δαπανούμε αρκετά χρήματα από τα συγγράμματα των καθηγητών και λέω αυτά τα χρήματα αν μπορούσαν να δοθούν σε έρευνες και σε καινοτόμες προσπάθειες φοιτητών

είτε εξατομικευμένα είτε ομαδικά θα είχαμε άλλα αποτελέσματα.

Τώρα, αν θέλει κάποιος φοιτητής να τυπώσει βιβλίο, να έχει ειδικό κονδύλιο να το τυπώσει, αλλά φοβούμαι ότι σπαταλούμε αρκετά χρήματα στην ηλεκτρονική εποχή «απέναντι» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Τώρα θα μου πείτε το βιβλίο δεν είναι στη βιβλιοθήκη, σαφώς,,αλλά οι περισσότεροι θα είχαν και το πλεονέκτημα, με μια προτροπή.

Επειδή η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και επειδή το πανεπιστήμιο είναι υπό κρατική εποπτεία, επιστασία και δικαιοδοσία δεν θα πείραζε ο φορολογούμενος πολίτης που πληρώνει την παιδεία

και καλώς είναι εθνικό και δημόσιο δωρεάν αγαθό να μπορεί να έχει μπροστά του συγγράμματα πανεπιστημιακά, αρκεί να έχει ένα Α.Φ.Μ. για να τα δει για να τον βοηθήσουν,

διότι ψάχνουν πολλοί πολίτες να ενημερωθούν, να «μετα-μορφωθούν», να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους από συγγράμματα πανεπιστημιακών και τι είναι αυτά;

Δεν είναι κρατικά μυστικά. Αν είναι κρατικά μυστικά είναι μια άλλη παράμετρος – να μπορούν ελεύθερα να τα διαβάζουν και να ενημερώνονται αρκεί να είναι φορολογούμενοι πολίτες.


Επιτέλους, θα πρέπει αυτό που γίνεται στη σχολή Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης και σε κάποια άλλα πανεπιστημιακά τμήματα να θεσμοθετηθεί

και η αξιολόγηση των καθηγητών πανεπιστημίων να γίνεται από τους φοιτητές που θα πρέπει να τη δει,

κύριε Πρόεδρε το Υπουργείο για να αλλάξει το status αξιολόγησης καθηγητών πανεπιστημίων από τους ίδιους τους φοιτητές.


Θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε και πιο εμπεριστατωμένα αν θέλετε και πιο αναλυτικά και στην επόμενη συνεδρίαση στην Ολομέλεια.

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Τρείς προτάσεις προοπτικής γιά την Ίμβρο και την Τένεδο

Γράφει ο Μάρκος Μπόλαρης Μιά προβοκάτσια, Τρείς αιρετικές σκέψεις γιά την ιστορία & Τρείς προτάσεις προοπτικής  γιά την Ίμβρο και την Τένεδο Εισήγηση στην Ημερίδα που διοργάνωσαν οι Ιμβριακές...

Ο Σερρών Θεολόγος-Εμπνευσθείτε από την αγία πίστη μας

Στον ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Νιγρίτης, όπου, από την παρελθούσα Δευτέρα 22 Απριλίου 2024, βρισκόταν προς προσκύνηση των πιστών, απότμημα εκ του χαριτοβρύτου λειψάνου...

Κλιμάκιο του ΚΚΕ στο δήμο Αμφίπολης

Περιοδεία στο δήμο Αμφίπολης πραγματοποίησε κλιμάκιο του ΚΚΕ με επικεφαλής τον υποψήφιο ευρωβουλευτή Ιντζέ Κώστα  και την εκλεγμένη δημοτική σύμβουλο στο δήμο Άτσιου Άννα.  Κατά...

Ζήτησε μέτρα προστασίας ο Αυγενάκης για εισαγωγές από τρίτες χώρες

Καθοριστικής σημασίας για την αντιμετώπιση της δυσμενούς κατάστασης στην οποία έχει περιπέσει ο πρωτογενής τομέας στην Ευρώπη, θεωρεί ο ΥπΑΑΤ, Λευτέρης Αυγενάκης τις αλλαγές...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Έλενα Τούσκα: Η Δήμαρχος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η καθαριότητα να περάσει στα χέρια εργολάβων

Στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Δήμαρχος, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι «ο Δήμος μας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΜΕΝΟΣ όμως το ανθρώπινο δυναμικό που υπάρχει δεν...

Απόστολος Ντόλκος – Δήμος Βισαλτίας: Η Δημοτική μας αρχή βρίσκεται κοντά στον πολίτη!

Για τις πρώτες εκατό μέρες της νέας δημοτικής αρχής στο Δήμο Βισαλτίας έγραψε ο δημοτικός σύμβουλος και  γραμματέας του δημοτικού συμβουλίου Ντόλκος Απόστολος. «Παρότι είμαι της...

Απόστολος Τζιτζικώστας: Το 1/4 των ψηφιακών υπηρεσιών στο gov.gr παρέχονται από την ΠΚΜ

Στις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για να αναδειχθεί η Κεντρική Μακεδονία σε κόμβο καινοτομίας, αλλά και τους στόχους για τα επόμενα χρόνια αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης...

Συνέχισε να διαβάζεις