03/05/2024
14.3 C
Serres

Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών:Ενεργοί πολίτες κατά της χρηματοδότησης

Array

Κοτρώνης, Μουρατίδης, Μπέλλας, Παπαδίκης , Ραμπότας, Σαραφίδης, Σιδεράς, Χανλίογλου κατά της χρηματοδότησης του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών

Ανοιχτή Επιστολή απέστειλαν οκτώ πολίτες του δήμου Σερρών για το ζήτημα του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, ζητώντας από το Δημοτικό Συμβούλιο να εφαρμόσει το νόμο, σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Τι λένε στην επιστολή τους;

«Ως γνωστό η ασφαλτόστρωση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών έγινε με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ στην πρώτη δημαρχιακή θητεία του κ. Αγγελίδη με τα γνωστά αποτελέσματα.

Αποκαταστάθηκε η αξιοπιστία της το 2015 και λειτουργεί έως και σήμερα.

BMW x2 ix2 web banner mathe perissotera 1

Το τεράστιο ποσό που τώρα θέλουν και πάλι να δαπανήσουν, προέρχεται από τη ΣΑΤΑ παρελθόντων ετών νυν Κ.Α.Π. και για να γίνει κατανοητό από τους δημότες, τα χρήματα αυτά προορίζονται αποκλειστικά και μόνο για έργα και παρεμβάσεις υποδομών σε όλα τα χωριά και την πόλη και συγκεκριμένα αφορούν, ασφαλτοστρώσεις, επισκευές πεζοδρομίων, επιδιόρθωση κακοτεχνιών , παιδικές χαρές , ράμπες διαβάσεων, οδοσήμανση και διαγράμμιση οδών και διαβάσεων, καταλήψεις χώρων, διευθετήσεις ρεμάτων, κλπ. Μάλιστα το ποσό αυτό ισοδυναμεί με το ποσό που διατίθεται περίπου για ένα χρόνο για ολόκληρο το δήμο.

Δηλαδή θα στερηθούν τις βελτιώσεις υποδομών οι περιοχές που τα έχουν απόλυτη ανάγκη, όπως είναι η περιοχή ΣΙΓΗΣ, οι συνοικίες και γειτονιές της πόλης και βέβαια τα χωριά που έχουν χρόνια να ¨δούνε¨ μια στοιχειώδη παρέμβαση.

Εν πάση περιπτώσει όμως, αυτή τη στιγμή κατά κοινή ομολογία όλων και μάλιστα με δημόσιες δηλώσεις η πίστα είναι καλή, και διοργανώνονται αγώνες μετά τις παρεμβάσεις χωρίς πρόβλημα από το 2015.


Παρά το 1.500.000 ευρώ του ΕΣΠΑ, και άλλο τόσο χασούρα στα χρόνια της «χολέρας των μνημονίων», το Αυτοκινητοδρόμιο μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα για άλλα δυο τουλάχιστον χρόνια ακόμη. Άρα προς τι αυτή η ανεξήγητη επιμονή;

Όμως ακόμα και στην περίπτωση που ήταν αναγκαίο αυτό το έργο, δεν θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί από τα ίδια έσοδα του Αυτοκινητοδρομίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.;

Ακριβώς αυτή είναι η νόμιμη και μοναδική επιλογή και αυτό αποδεικνύεται από τις δύο απορριπτικές αποφάσεις δύο διαφορετικών θεσμικών Ελεγκτικών Οργάνων:

ΠΡΩΤΗ: Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του 2018 απορρίφθηκε από τον ελεγκτή νομιμότητας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ως έμμεση χρηματοδότηση του Αυτοκινητοδρομίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.


ΔΕΥΤΕΡΗ: Το Ελεγκτικό Συνέδριο πριν λίγες ημέρες απέρριψε αυτή τη φορά την προσυμβατική σύμβαση που υπέγραψε ο εργολάβος του έργου με τον δήμο το 2019, αφού θεωρεί ότι η πληρωμή του έργου από τον Δήμο αποτελεί έμμεση χρηματοδότηση. Δηλαδή ακριβώς για τον ίδιο ουσιαστικό λόγο.

Και αντί, όπως θα ανέμενε ο κάθε εχέφρων να συμμορφωθεί ο δήμος με τις δύο αυτές αποφάσεις των Ελεγκτικών Οργάνων που έπραξαν το νόμιμο προστατεύοντας τους δημότες από την παράνομη χρήση των δικών τους χρημάτων, συνέβη ακριβώς το αντίθετο.

Ένωσαν λοιπόν τις δυνάμεις τους άπαντες οι Επικεφαλής των έξι Δημοτικών Παρατάξεων, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης (άραγε συμφωνούν και όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι;) για να παρακάμψουν τη νομιμότητα, μετά και την δεύτερη απόρριψη, αυτή τη φορά από το κατ’ εξοχήν Ελεγκτικό Όργανο σχετικά με την αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, με τα λεφτά των εξουθενωμένων οικονομικά Σερραίων Πολιτών.

Στην κατεύθυνση αυτή προκρίθηκαν δύο λύσεις, οι οποίες θα τρέξουν παράλληλα. Κατά πρώτον, ο δήμος θα προσφύγει κατά της απόφασης στην ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ενώ παράλληλα θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, ώστε αν δεν επιτευχθεί η αναίρεση της ακυρωτικής απόφασης το έργο να γίνει με τα χρήματα που θα μπουν στο ταμείο της εταιρείας από την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου.

Όμως αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου της Α.Ε. σημαίνει, ότι με άλλον τρόπο θα πληρώσει και πάλι ο δήμος (δηλαδή οι Σερραίοι δημότες) το κόστος της αναβάθμισης.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το Αυτοκινητοδρόμιο είναι Ανώνυμη Εταιρεία και έχει δικούς της Ισολογισμούς και Οικονομικά Αποτελέσματα, συνεπώς οφείλει από τα κέρδη αν και όταν τα εξασφαλίσει να υλοποιήσει αυτό το έργο, με το οποίο δεν είμαστε αντίθετοι.

Τόσα χρόνια μας λένε, ότι γίνονται δεκάδες εκδηλώσεις.

Ποια είναι τα αποτελέσματα;

Γίνεται χρηστή διαχείριση;

Ενημερώνουν τη δημοτική αρχή;

Γιατί δεν καλούν σχεδόν ποτέ, ούτε και ενημερώνουν για τους ισολογισμούς και τα αποτελέσματα τους «νυχτομένους» μετόχους;

Και το πιο ουσιαστικό. Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών λειτουργεί ως ΟΤΑ ΑΕ;

Όσο για την γνωστή περίπτωση που κατηγορηθούμε, ότι είμαστε εναντίον του Αυτοκινητοδρομίου, απαντάμε προκαταβολικά ότι είμαστε ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΕΡΡΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ και κατά της κατασπατάλησης των χρημάτων που όλοι καταβάλλουν στο δημοτικό ταμείο.»

Την επιστολή υπογράφουν οι Κοτρώνης Παναγιώτης, Μουρατίδης Αναστάσιος, Μπέλλας Νικόλαος, Παπαδίκης Νικόλαος, Ραμπότας Ευθύμιος, Σαραφίδης Κων/νος, Σιδεράς Στέργιος, Χανλίογλου Αναστάσιος, που κλείνει με την παρατήρηση πως «το Αυτοκινητοδρόμιο έχει να μας ¨πει¨ πολλά, και ο νοών νοείτω.»

Από αυτούς τρεις ή τέσσερις διετέλεσαν ή διατελούν μέλη της διάβασης Πεζών και όλοι οι υπόλοιποι είναι αριστερών αποχρώσεων.

Όσο για την ουσία της υπόθεσης αναρωτιέμαι αν έστω ένας από αυτούς που έστειλαν την επιστολή, διάβασε την απόφαση του ελεγκτή νομιμότητας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης αλλά και αυτή του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μιας και αν δεν το κατάλαβαν είναι …διαφορετικές!

Για μένα δεν πέρασε η δεύτερη, γιατί δεν τηρήθηκαν όλα όσα είπε στην απόφασή του ο ελεγκτής της πρώτης, ενώ έχω την άποψη πως ο Δήμος είχε και το χρόνο και τον τρόπο να τα θεραπεύσει.

Ως προς το ερώτημα αν το αυτοκινητοδρόμιο είναι τρύπιος κουμπαράς, η απάντηση είναι και από μένα θετική, μέχρι σήμερα τουλάχιστον.

Μόνο που το γιατί και το πως φτάσαμε εδώ σήμερα, δυστυχώς θέλω πολλές σελίδες για να το απαντήσω και ακόμα περισσότερους να βάλω στον «ντουρβά» της κριτικής μου

Όσο για την κ. Παπαφωτίου που σε όλους λέει αυτά που θέλουν να ακούσουν, θα πρότεινα να πάει να ζητήσει η ίδια δάνειο για λογαριασμό του Αυτοκινητοδρομίου Σερρών, για να εισπράξει και τις κατάλληλες απαντήσεις…

Τέλος την μελέτη βιωσιμότητας την θεωρώ άκρως απαραίτητη, για να μπορούμε όλοι μας να κρίνουμε τα όποια αποτελέσματα

Να πούμε μπράβο, για κάθε καλό και να κριτικάρουμε κάθε κακό αποτέλεσμα.

Όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε…

Διαβάστε επίσης εδώ για το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών

Διαβάστε επίσης εδώ για το Πόθεν Έσχες των Σερραίων βουλευτών

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Επιτέλους και κάτι ευχάριστα – Η Ελλάδα ελπίζει και χαμογελάει ξανά για το...

Μειώθηκε το δημόσιο χρέος της Ελλάδα το 2023 Σύμφωνα με στοιχεία της Κομισιόν το δημόσιο χρέος από το 172,6% του ΑΕΠ το 2022 σε 160,9% του ΑΕΠ...

Τpαγωδία στη Θεσσαλονίκη με 30χρονη, δεν άντεξε

Τραγωδία σημειώθηκε χθες το απόγευμα στη Θεσσαλονίκη, όταν μια 30χρονη γυναίκα έδωσε τέλος στη ζωή της. Κρεμάστηκε από πολύφωτο στο διαμέρισμα που διέμενε. Σύμφωνα με...

Τι τρώμε την Μεγάλη Παρασκευή για πρωινό και μεσημεριανό

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι ως γνωστόν η μέρα που κάνουμε την πιο αυστηρή νηστεία σε όλη την Σαρακοστή. Την Μεγάλη Παρασκευή, είθισται να μην...

Κική Μακρυπούλια: Σούσουρο με την φώτο της μητέρας της Ζέτας, πιο όμορφη και...

Η Ζέτα Μακρυπούλια μοιράστηκε με τους ακόλουθούς της στο Instagram μία τρυφερή φωτογραφία με τη μητέρα της, Κική. Η φωτογραφία, η οποία είναι τραβηγμένη στα...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Χριστίνα Μουστάκα: «Έχω κάνει σεξ οχτώ φορές σε μία μέρα αλλά άντεχα και περισσότερο»

Η Χριστίνα Μουστάκα κάνει χρόνια τώρα τον ανδρικό πληθυσμό να μην ξεκολλάει τα μάτια του από πάνω της. Η μελαχρινή καλλονή μας συστήθηκε ως το...

Απόστολος Τζιτζικώστας: Το 1/4 των ψηφιακών υπηρεσιών στο gov.gr παρέχονται από την ΠΚΜ

Στις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για να αναδειχθεί η Κεντρική Μακεδονία σε κόμβο καινοτομίας, αλλά και τους στόχους για τα επόμενα χρόνια αναφέρθηκε ο Περιφερειάρχης...

Σνικ: «Δεν έχω τελειώσει το λύκειο αλλά είμαι διαβασμένος. Τελείωσα το σχολείο του δρόμου»

Ο δημοφιλής τράπερ μίλησε στην τελευταία του συνέντευξη για τη ζωή στην Αγγλία, το…ωράριο της δουλειάς του, την προσωπική ζωή και τις προσψπικές του...

Συνέχισε να διαβάζεις