19/03/2024
12.4 C
Serres

Από τον Κώστα Καραμανλή: Παρουσίαση του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια»

Το νέο ολοκληρωμένο θεσμικό πλαίσιο του νομοσχεδίου «Οδηγώντας με Ασφάλεια» περιέγραψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου και της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας, της Βουλής.

«Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι να διασφαλίσουμε την αξιοκρατία και την αξιοπιστία των εξετάσεων» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής και υπογράμμισε ότι «οδική ασφάλεια σημαίνει καλύτεροι δρόμοι, καλύτερα οχήματα, αλλά πρώτα απ’ όλα σημαίνει και καλύτεροι οδηγοί».

Πρόσθεσε δε ότι κεντρικός στόχος του νομοσχεδίου είναι να σταματήσουν τα φαινόμενα διαφθοράς στις εξετάσεις για τις άδειες οδήγησης, να διασφαλιστεί η αξιοκρατία αλλά και να δοθεί η δυνατότητα στους νέους των 17 ετών να αποκτήσουν προσωρινή άδεια οδήγησης.

«Πρέπει να μπει οριστικό τέλος στο επικίνδυνο ελληνικό φαινόμενο, ορισμένοι νέοι οδηγοί, πρώτα να παίρνουν το δίπλωμα και μετά, στο δρόμο, να μαθαίνουν να οδηγούν. Κι αυτό ακριβώς κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο» σημείωσε.

«Το πως θα παίρνουμε το δίπλωμα οδήγησης σε αυτή την χώρα δεν έχει ιδεολογικό πρόσημο» είπε χαρακτηριστικά και κάλεσε τους φορείς και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να καταθέσουν τις προτάσεις τους για τις προωθούμενες νομοθετικές ρυθμίσεις. Ωστόσο τόνισε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση, είχε κάνει ένα  νομοσχέδιο που ποτέ δεν εφαρμόστηκε και  δημιούργησε νέα προβλήματα όπως για παράδειγμα ήταν η διάταξη για τις κάμερες που την απέρριψε η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα ή ήταν οι 150.000 υποψήφιοι οδηγοί που περίμεναν σε μια ιδιότυπη ομηρία για να δώσουν εξετάσεις, το 2019.

Το αδιάβλητο των εξετάσεων

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε τους τέσσερις βασικούς άξονες του νομοσχεδίου που προάγει το αδιάβλητο των εξετάσεων οι οποίοι είναι: κάμερες κατά την διάρκεια των εξετάσεων, διεύρυνση του σώματος των εξεταστών, επόπτες και αλλαγή θέσης των εξεταστών.


Πιο συγκεκριμένα, σημείωσε ότι:

  • Βάζουμε κάμερα μέσα στο όχημα κατά την διάρκεια της εξέτασης, έχοντας ήδη εξασφαλίσει την έγγραφη συγκατάθεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Οι κάμερες θα ανήκουν στο υπουργείο, θα εγκαθίστανται στο όχημα ειδικά για τις εξετάσεις και το υλικό θα αποθηκεύεται και θα διατηρείται για ρεαλιστικό, νόμιμο χρονικό διάστημα.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, το υλικό μπορεί να εξεταστεί είτε δειγματοληπτικά είτε αν γίνει κάποια καταγγελία. Μάλιστα, αν ο νέος οδηγός προκαλέσει ατύχημα, τότε αυτομάτως το καταγεγραμμένο οπτικοακουστικό υλικό θα εξεταστεί για να διαπιστωθεί αν έχει υπάρξει παρατυπία κατά την εξέταση του, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

  • Διευρύνουμε το σώμα των εξεταστών.

Πέρα από τους ήδη υπάρχοντες, δίνουμε την δυνατότητα και σε όποιον άλλον δημόσιο υπάλληλο το επιθυμεί, αφού περάσει φυσικά τη σχετική εκπαίδευση και πιστοποιηθεί, να γίνει και αυτός εξεταστής. Έτσι σπάνε τα κυκλώματα, διότι διευρύνεται το σώμα των εξεταστών και  έχουμε καλά εκπαιδευμένους και περισσότερους εξεταστές, ώστε να προχωράει και πιο γρήγορα το πρόγραμμα των εξετάσεων.


  • Δημιουργούμε ένα νέο θεσμό, τους επόπτες.

Αυτοί θα είναι μέλη της Ελληνικής Αστυνομίας, Λιμενικές Αρχές, Αρχές της διαφάνειας όσοι το επιθυμούν, οι οποίοι επίσης θα περνούν από ειδική εκπαίδευση και θα λαμβάνουν πιστοποίηση, ώστε στη συνέχεια να μπαίνουν μέσα στο όχημα κατά την εξέταση και να εποπτεύουν τη διαδικασία, είτε δειγματοληπτικά, είτε επειδή υπάρχουν υπόνοιες για προβλήματα. 

  • Η θέση του εκπαιδευτή κατά την εξεταστική διαδικασία.

Βάζουμε τον εκπαιδευτή  στο πίσω κάθισμα ώστε να μην έχει τη δυνατότητα να παρέμβει υπέρ του εξεταζόμενου.

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής δήλωσε πως για την συγκεκριμένη διάταξη που αφορά την θέση του εκπαιδευτή θα ακούσει με ενδιαφέρον τις προτάσεις των φορέων και των κομμάτων πριν τις τελικές αποφάσεις. «Άλλωστε εμείς δεν είμαστε δογματικοί, κι αν τελικά δούμε ότι κάτι δεν είναι σωστό το αλλάζουμε» συμπλήρωσε.

Με όλους αυτούς τους τρόπους πιστεύω ότι διασφαλίζουμε πως οι εξετάσεις πλέον θα είναι αδιάβλητες. Και άρα, πως θα έχουμε πολύ καλύτερους νέους οδηγούς στο δρόμο. Και για αυτόν το λόγο, πλέον έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε και ένα βήμα παραπάνω προς τους νέους μας.

Προσωρινή άδεια οδήγησης στους 17χρονούς

«Καθιερώνουμε τη δυνατότητα εξέτασης για νέους 17 ετών και θεσπίζουμε τη δυνατότητα απόκτησης προσωρινής άδειας οδήγησης για νέους 17 ετών, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να οδηγούν κανονικά, αρκεί να έχουν και έναν έμπειρο οδηγό δίπλα τους» τόνισε ο κ. Καραμανλής και υπογράμμισε πως αυτός είναι άλλος ένας τρόπος να δείξουμε ότι εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας, τους νέους μας.

Το νέο νομοσχέδιο εισάγει ειδικές διατάξεις για άτομα με αναπηρίες, για όσους υποψήφιους οδηγούς δεν μιλούν καλά ελληνικά αλλά και για τα ιστορικά οχήματα. «Έχουμε οικοδομήσει ένα ευρύτερο σύστημα – όχι μόνο καινοτόμων – αλλά κυρίως αυτονόητων προβλέψεων, που – θα έπρεπε να ισχύουν εδώ και χρόνια στη χώρα μας» κατέληξε .


Σημεία ομιλίας Υφυπουργού Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιου για τις μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου

«Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ‘‘Οδηγώντας με Ασφάλεια’’ φιλοδοξεί να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψήφιων οδηγών, αλλά κυρίως, θα προάγει το επίπεδο της οδικής ασφάλειας της χώρας.

Αυτή η προσέγγιση είναι και ο λόγος που η παρέμβαση δεν περιορίζεται μόνο στο σκέλος της εξέτασης, αλλά δίνεται έμφαση στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψήφιων οδηγών.

Αξιοποιούμε την τεχνολογία και αναμορφώνουμε την ύλη με τρόπο που να καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες περισσότερων ομάδων του πληθυσμού, ενώ γίνεται περισσότερο ρεαλιστική η πρακτική δοκιμασία.   

Η οδική συμπεριφορά είναι θέμα παιδείας και γι’ αυτό είμαστε, επίσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ώστε να ενισχυθεί περισσότερο η κυκλοφοριακή αγωγή.

Το Σχέδιο Νόμου ξεκαθαρίζει επίσης το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα ιστορικά οχήματα, ενώ περιλαμβάνει και ένα σύνολο λοιπών διατάξεων με τις οποίες αντιμετωπίζονται προβλήματα που έχει ο κλάδος των αυτοκινητιστών, αλλά και ορισμένες κατηγορίες πολιτών.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο έρχεται να αντιμετωπίσει προβλήματα που δεν έχουν χρώματα και γι’ αυτό είμαστε ανοιχτοί και με τα κόμματα, αλλά και με τους φορείς, να συζητήσουμε τις προτάσεις τους.

Θεωρώ, όμως, ότι είναι ένα αρκετά προσεγμένο νομοσχέδιο, ένα νομοσχέδιο που χρειαζόταν η χώρα μας».   

Ακολουθήστε το e-vima.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ.

 

Χώρıσαν Μαριαλένα Ρουμελιώτη-Σάκης Κατσούλης; – Η απάντηση της πρώην παίκτριας του Survivor σε...

Η Μαριαλένα Ρουμελιώτη είναι πολύ ενεργή στα social media και έχει αναπτύξει μια πολύ δυνατή σχέση τους διαδικτυακούς της φίλους. Πολλές φόρες μάλιστα η ίδια...

Φuσικοί λıποδıαλúτες: 8 τροφές για αποτоξiνωση στο σuκώτı και γρήγορη απώλεıα βάροuς

Το συκώτι είναι ένα όργανο που παίζει σημαντικό ρόλο στον ανθρώπινο οργανισμό, στην υγεία και στην απώλεια βάρους, για τον λόγο αυτό επιβάλλεται η...

Τι πραγματικά συμβαίνει με την Κέιτ Μίντλετον;

Νέα έξοδος της Κέιτ Μίντλετον χωρίς φωτογραφίες – «Φουντώνουν» τα σενάρια για την υγεία της Όχι μία αλλά δύο εμφανίσεις φαίνεται πως έκανε η Κέιτ...

Μαρίνα Πατούλη: Στην προσωπική μου ζωή είμαι μόνη μου και είμαι πολύ καλά

Επίσης, αναφέρθηκε στη σχέση της με τον γιο της Η Μαρίνα Πατούλη μίλησε για την προσωπική της ζωή, τη σχέση με τον γιο της και την ενασχόλησή...

Διαβάστε επίσης

Δείτε επίσης.

 

Σύλλογος Φιλόμουσων Πρώτης Σερρών: Την Κυριακή το άναμμα της Ντερβένας

"Τις τρανές τις Αποκριές που ανάβουν κλαδαριές αποκρέβουν το τυρί ώσπου να 'ρθει η Λαμπρή", πάντα σύμφωνα με τον Σύλλογο Φιλόμουσων Πρώτης Σερρών. Για αυτό...

«Είναι πολύ μπρоστά για το ελληνικό αuτί»: Απоθέωση με το «Ζάρι» της Μαρίνας Σάττι για τη Eurovision

Η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη Eurovision με το τραγούδι «Ζάρι», όπως αποκαλύφθηκε μέσα από την έκτακτη εκπομπή «Eurovision σε είδον» και...

Το σuγκλονιστικό μήνuμα του αuτόχειρα καρκıνοπαθή στην Κρήτη – Η θέση Γεωργιάδη για το περıστατικό

Ο Άδωνις Γεωργιάδης τοποθετήθηκε για το περιστατικό με τον καρκινοπαθή στην Κρήτη που έβαλε τέλος στη ζωή του περιμένοντας το φάρμακο για την χημειοθεραπεία του, λέγοντας πως δεν ευθύνεται το Εθνικό Σύστημα...

Συνέχισε να διαβάζεις